2 frågor om Pokémon Go(okt 2019)

När ni trodde att ni aldrig mer skulle höra talas om Pokémon kommer här två frågor om det extrem populära spelat. Det var i alla fall populärt för ett par år sedan. Sedan dog det ut. Trodde jag, men kidsen i vårt område har blivit som bitna av ett monster då de nu spelar det som aldrig förr. Men nu till frågorna:

  • Finns det någon logisk förklaring till att vårt område svämmar över av små Pokémon-jägare? Varför har intresset plötsligt väckts från sin törnrosasömn? Någon som vet?
  • Sonen kör spelet på en iPhone 8 med senaste iOS(13.1.2 och samma gällde även versionen innan) och raderad och nyinstallerade Pokemon-app. Men, han kan inte köpa coins. Då låser sig appen. Den står bara och snurrar och man måste stänga ned appen och starta igen för att kunna fortsätta använda den. Vi har föräldradelning och har testat både att ha och inte ha krav på att en förälder accepterar köp. Kört hard reset på telefonen. Men inget fungerar.
    Någon som känner till detta problem? och till och med har en lösning…?

@Thor kan du förklara Punkt A?

Punkt B känns som någon form av bugg i appen då och förhoppnignsvis löser det sig i en uppdatering. Under tiden prova installera på en annan telefon, logga in där, och köp.

vänligen
/P

Första punkten: Det har alltid varit populärt, men visst det går i vågor i olika områden.
Andra punkten. Det är en bugg. De har inte gjort något åt den på över ett år. Så räkna inte med att den försvinner. Jag löste det genom att logga in på min sons pokemonkonto på min telefon och där köpa Coins och köpa det han ville ha.

Tack till er båda, ska prova att logga in via min telefon.

Vad gäller punkt A så har Pokémon Go varit mer eller mindre stendött i mer än ett år bland kidsen i området. Men sedan ett par veckor har intresset fullkomligt exploderat igen. Jag var ute och sprang eller powerwalkade vad det nu kallas när 0,12 ton rör på sig…(shorts och T-shirt😎 i mitten på oktober) och området var fullt av enstaka, par eller grupper av ungdomar som jagade Pokémon. Så min fråga är vad som har hänt? Vad väckte detta intresse just nu?

1 gillning

Testade nu vias min telefon och det fungerade…:heart::pray:

1 gillning

På min sons förskola & skola så går det i vågor. Ena månaden är det helt ute för att sedan så är det allt det pratas om.
Är du säker på att det är Pokémon GO, Harry Potter spelet har ju seglat upp på en del ställen och tvingar också ut folk att vandra runt

Jag kan ju inte vara 100% säker på att det är Pokémon, men jag tror det. En stabil killgissning…:sunglasses:

1 gillning

Niantic gjorde större förändringar med spawnsen för bara någon vecka sedan och det har livat upp tidigare ganska “döda” områden. Avsevärt fler spawnpoints i dessa, som då ger saker att fånga för spelarna istället för ingenting.

Det skulle jag säga är huvudanledningen till att det har ökat.

2 gillningar

Från sajten:
image

Pokémon Go har under sina sex år på marknaden dragit in sex miljarder dollar.

Det var 2016 som Niantics megasuccé Pokémon Go släpptes. Livsfarliga familjer gick över både vägar och järnvägar för att fånga sina Pokémons. Nu visar det sig att spelet är ett av de mest inkomstbringande mobilspelen.

Enligt Sensor Tower ska Pokémon Go ha nått sex miljarder dollar vilket är ungefär 58,9 miljarder kronor i svensk valör. Detta är pengar som barn och vuxna har spenderat på spelets egna valuta Pokécoins under dessa sex år.

Via: FZ