Airplay -> Airport Express

Kör sedan ett tag Spotify via en Google Chromecast Audio till min stereo. Detta går ju inte med Apple Music och jag pluggade då in en gammal Airport Express för detta ändamål. Funkar kanon till dess jag klickade på en YouTube video. Hux flux streamas videons ljud til APn. Hur kommer jag runt detta?

image När du spelar upp från YT testa att dra ner kontrollcentret och trycka på Symbolen jag tingat in. Sär kan du välja vilken enjet du vill skicka ljudet till.

1 gillning

Du får stänga av AirPlay när du tittar på Youtube helt sonika. Tror inte du kan streama två ljudkällor samtidigt.

1 gillning

Aha, trodde det rörde sig om en ström

Senaste iOS 12.2-uppdateringen ska enligt release-notes införa multitasking för AirPlay. Så det borde funka, men jag har inte testat själv än.

Om iOS 12.2 uppdateringar

AirPlay-multitasking för video gör att du kan använda andra appar och spela upp andra korta ljud- och videofiler lokalt på enheten utan att avbryta AirPlay

Alltså jag vill kunna köra iTunes i bakgrunden över min APE via Airplay. Alltså strömmande, inte musik jag har på iPhone. Detta verkar inte gå om jag samtidigt vill kolla på en YouTube-rulle.

Edit: https://photos.app.goo.gl/oD6HVtw1tTxFVbxi7

Kanske inte fungerar på en 6s+ eller så är det jag som inte fattar hur man gör.

Nej det går inte :slight_smile: iOS stödjer bara en ljudström i taget oavsett om den ena skickats ut till AirPlayn.

Men det är på G som @IngoX påpekar längre upp :slight_smile:

1 gillning