AirPods Pro vs spola

Det här är lite konstigt och rubbat; På vanliga AirPods kan man ändra kraftsensorn till olika saker som att pausa eller välja nästa låt.
Från Apples supportsida:

Ändra dubbeltrycksåtgärden på AirPods

Med AirPods (1:a och 2:a generationen) väljer du vänster eller höger AirPod på inställningsskärmen för AirPods och väljer sedan det du vill ska hända när du dubbeltrycker på en AirPod:

  • Använd Siri för att styra det du lyssnar på, ändra volym eller göra allt annat som Siri kan göra
  • Spela, pausa eller stoppa det du lyssnar på
  • Gå till nästa spår
  • Gå till föregående spår

På AirPods Pro går dock detta inte. Där kan man bara ändra brusreducering eller om man vill aktivera Siri.

Har jag missat något eller är det någon på Apple som inte tänkt klart?

Det gäller bara när du håller inne “stammen” på AirPodsen. Annars om man bara trycker snabbt så har du spela/paus, hoppa fram/tillbaka.
bild bild

Tack för svaret. Jag visste att jag har läst det någonstans, men hittar inget om det nu. Visst är det två snabba klick för fram, och tre snabba klick för bakåt?

Men seriöst, visst borde vi användare kunna få ändra lite mer i reglagen? Jag ändrar t ex mycket hellre volymen än stänger av och på ANC:n med knapptryck…

Men men, köpte ett par idag (MediaMarkt hade fortfarande några i butk i Borås) eftersom mina gamla Phiaton slutade att fungera. Är nöjd än så länge, men inte överrumplad – Är väl helt enkelt för van vid trådlösa lurar, som jag nog lagt 20k på de senaste åren (har svårt att vara nöjd).

Kommer kanske ju mer jag använder dem. Ska bli skönt att slippa sladd åtminstone… :wink:

1 gillning