Allt du behöver veta om tvOS 13

Från sajten:
https://teknikveckan.com/apple/allt-du-behover-veta-om-tvos-13/


image

Apples lilla svarta låda som idag står på många TV-bänkar runt om i världen kan med dagens uppdatering vinna ännu mer mark. Anledningen till detta är Apples nya spelsatsning och nedan kan ni läsa om alla nyheter i det rykande färska tvOS 13.

En något uppdaterad hemskärm – Apple har förfinat upplevelsen på hemskärmen och gjort ikonerna mer moderna. Appar kan nu även spela upp en förhandsvisning av en ny serie, film eller spel direkt på hemskärmen. Vill man se det i helskärm så är det bara att svepa upp på fjärrkontrollen.

Inga fler märkliga rekommendationer – I en perfekt värld skulle alla i familjen gilla att titta på samma sak men så är det tyvärr nästan aldrig. Därav så har rekommendationer på saker att titta på i Apple TV-app varit rätt meningslösa. Detta blir det nu ändring på då det nu finns stöd för flera användare. I nya kontrollcenter kan vi snabbt växla mellan användare och i Apple TV och Apple Music-appen får vi istället rekommendationer på sådant som vi själva vill se. I nya kontrollcenter kan vi även sätta Apple TV i viloläge samt ändra ljudutgång till en kompatibel AirPlay 2-högtalare.

Apple Arcade är här – Att spela spel med hjälp av fjärrkontrollen till Apple TV är med handen på hjärtat ingen trevlig upplevelse. Därför har nu Apple lagt till stöd så vi kan koppla ihop vår Apple TV med en Xbox One-kontroll eller en PlayStation 4-kontroll.

Förberedelser inför Apple TV+ – Apple har även gjort om gränssnittet i deras TV-app och mycket är förberedelser inför den kommande streamingtjänsten Apple TV+. Appen har blivit enklare att hitta nytt innehåll på och materialet presenteras på ett väldigt snyggt sätt.

Nya skärmsläckare – Apple har i samarbete med teamet på BBC som har gjort naturdokumentären Blue Planet hoppat ned i havet och filmat ett par riktigt läckra skärmsläckare som nu går att avnjuta i krispig 4K.

1 gillning

Endast 64 timmar återstår av uppdateringen…

bild

Snart klart :cowboy_hat_face:

Skärmsläckaren verkar endast vara för ATV 4K :thinking:

Hur aktiverar jag undervattens skärmsläckaren?

Jag har en ATV4K, 4K är på men under skärmsläckartyp så finns bara
Flygfoto,
Apple-bilder,
hemmadelning,
Mina bilder och
musikbibliotek med…?

Jag kollade också efter det idag men hittade inte heller det :frowning:

Fick detta meddelande på klockan när jag körde med tidersågen (hade hörselskydd dock) :+1:

1 gillning

Var på ett kort event igår med ca 110db enligt en app i mobilen, men min klocka reagera inte alls när den var satt på 90db som övre gräns…