Allt om homekit

Jag Har en fråga.

Varför finns Inte Homekit kontrollen på Android?

Menar du hem-appen? HomeKit som sådant är ju ett protokoll som Apple har skapat och fungerar bara att styra med Apples olika produkter.

Dvs för att Apple inte vill :slight_smile:

1 gillning

Jo. Men Jag menar appen. Man tycker ju det borde ligga i apples intresse att den även ska finnas för android.

En av anledningarna vi inte kör homekit hemma hos oss pga denna anledning.
Om apple vill Homekit ska slå så borde de släppa en Android app också.

1 gillning

Om det ska slå? Du menar att det inte har slagit än? HomeKit är ju enormt stort.

Men ja varför inte, jag har länge önskat safari ska finnas till PC tex… Jag e på!

Ja ibland tror jag vi inte ser skogen för alla träden :slight_smile:

Homebridge finns ju. Bara provat som hastigast, men jag kan tända/släcka Trådfri lampor mha valfri webbläsare. (browser-homebridge på NAS-trådfri gw)
Så att få till det är nog inte omöjligt, om man orkar mecka med Homebridge.

En fråga om HomeKit:
Vad behövs om jag bara vill 3 lampor som jag kan styra via iPhone eller iPad och med så lite trixande och strul?
Behöver inte dimmbara eller olika färger, bara kunna slå av/på en och en och i grupp.
Philips Hue, Ikea, eller ???

Billigt = Ikea

Ska du kunna styra utanför ditt nätverk så Hue.

Enklast hue…

Både Ikea och hue finns i HomeKit… så båda går att styra utanför hemmet…

Billigast är ikea

1 gillning

Aha, just ja. Ikea går ju in i homekit nu. Så då man kan styra utanför nätverket ändå.

Jag hade valt Hue, lika bra satsa på riktiga prylar direkt.

Ikea hör man bara skit om. =)

För att slippa gateway kan du även köra Koogeek eller LifX

hue brygga och 3st av deras billigaste vita lampa. under tusingen skulle jag gissa.

Kör 100% hue hos oss och dett fungerar så jäkla smärtfritt. Frusäkert också.

2 gillningar

Kjell & Compani har: Philips Hue White Startpaket Smarta LED-lampor 3-pack för 890:- så den blir det nog, ska kolla på dom andra alternativen också.

2 gillningar

Kooge blir ju skitdyr för 3 smarta lampsocklar men rätt smart ändå, 2397:-

Japp, men du frågade efter så lite trixande som möjligt och med de alternativen slipper du hub. :wink:

1 gillning

LIFX Mini White LED-lampa (E27)'a 299:- låter ju inte så dumt, men räcker det med att bara ansluta till sin befintliga router, dvs allt som behövs är denna lampa/or?

Har inte dom själv men det ska bara vara att ansluta dom till ditt wifi och sen till HomeKit med kod eller möjligtvis via deras app :smiley:

1 gillning