Allt om homekit

Kollade även Ikea, deras lampor är billiga, men man behöver också deras gateway och trådfri fjärrkontroll om jag fattat rätt, så totalt blir det inte så billigt med alltihopa. En fördel, dom har lampor med lampsockel E14 vilket jag inte hittat hos dom andra.

1 gillning

Exakt så, lite små jobb att para ihop också. Deras lampor in du ha till hue huben sen. Om du vill ha deras med E14

1 gillning

Ikeas är väldigt bra i pris. Men har personligen lite dålig erfarenhet av dem.
Men ska ge det en ärlig chans till när rullgardinerna kommer.

1 gillning

E14 finns hos Philips Hue sedan ett tag tillbaka.

1 gillning

Kalas, ett paket med allt jag behöver + en E14… perfa.

Så, det blev ett startpaket med Hue ambient + en lampa med E-14, också ambient.

Tog ett tag att få den att lira med Philips Hue appen. Efter många försök flytta jag den till direkt in i routern och efter en reset hoppa allt igång. Finner det väldigt skumt att det inte går att koppla in den (Hue-bryggan ) i en switch som är trådar till routern? Vill ju för sjutton inte ha den där vid routern???
Hue appen är så enkel, men så kraftfull att jag skiter i Homekit.
Det jag inte fått att funka är skapade/sparade widgetar, hittar dom inte varken i iPhone eller Watch.
Lite skumt att den inte sparar färgtemperatur inställningen om man råkar använda vanliga strömbrytaren, utan går tillbaka till varmvit, så får man ta upp iPhonen och ställa in tempen igen.
Så pass impad att det blir tre lampor till.
Nu ska man bara lära sig att inte röra den vanliga strömbrytaren, men man springer ju inte gärna runt i mörkret då man glömt sätta på lampan/orna :slight_smile:

Det har kommit, eller kommer, att strömbrytaren inte skall nollställa dem. Nu kommer Philips Hue ihåg senaste ljusinställningen om strömmen bryts | Teknikveckan tror dock du måste ändra inställning aktivit.

1 gillning

Jag har bryggan på switchen och funkar finfint.

Det där med att den återgår till fyllstyrka om man råkar använda väggströmbrytaren går att lösa med en uppdatering. Sedan kan du sätta för varje lampa vilket värde de ska efter strömbortfall

2 gillningar

Funkar fint i switch!

1 gillning

Japp! Funkar fint här med

2 gillningar

Får väl prova att flytta den igen då, nu när den har fått kontakt. Synd att man inte kan se vilket nätverk den anslutits till utan app, kanske koppla in sig på grannes då jag provade först :slight_smile:

Haha har du ett uttag till grannens nätverk? :smiley:

Haha, hoppas inte men fan vet då den betedde sig så skumt via switchen :smiley:

1 gillning

Ah, nu funkar Hue-bryggan kopplad till switchen.

Har dock inte fått det att funka med lämna hemmet- komma hem, ej heller via internet ( när jag är borta sas).

Var bara att enabla den funktionen. Man kan ibland bli lite lurad över att man tror det inte funkar för solen inte gått ner och man satt att lampor inte ska tändas då.

Har du någon brandvägg som blockar trafiken?

1 gillning

Bara den som Apple har i sina routrar…

Två lampor som jag lämnade på lös fortfarande när jag kom hem vid 19-tiden. Alltså lämnat vid 9-snåret, 5 mil därifrån sig jag att dom fortfarande var på och körde en “master” stäng av.

märkligt. Ingen aning vad det kan vara. Mina fubgerade från förta stunden så vet som heller var man ska börja titta.

eller… så slogs de på igen innan du kom hem och du tror då att de varit påslagna hela dagen? :slight_smile:

Skulle kunna varit så, om det inte var “fel” lampor som lös, dvs de som jag lämnat på under morgonen.

Använder du Hem-appen? Isf måste du ha en AppleTV eller iPad hemma som HomeKit-hub

Nej, bara Hue appen.

1 gillning