Android TV eller NVIDIA Shield?

Köpa en Android tv eller köpa en NVIDIA Shield?

Vad hade ni valt?

Ingen av dom :grin:

Vilket blir användningsområdet?

Jag vill kunna ha appar i tvn istället för att streama dplay svt play mm till tvn

Och det löser du med en shield? :thinking:

Alltså med en Android tv får jag ju dem direkt i tvn och med en shield så använder jag den fjärren. Den är ju kopplad till tvn

Med en shield får du inte apparna i tv’n utan det är en separat enhet. Men jag förespråkar separata spelare mot inbyggda i tv’n. Man vet aldrig hur länge man får uppdateringar

Nej det vet jag att jag inte får men den är ju kopplad till tvn och man har en fjärr som man kan styra med. Man drar ju inte ur den ur tvn varje gång man använt den.

Varför inte en atv ?

1 gillning

Jag funderar på en sån också men som jocko är inne på. Man vet ju aldrig hur länge man får uppdateringar till den.

Köpte en smart tv från Samsung 2 år senare får jag inga uppdateringar

Nej du missuppfattade mig. Det är tv´n som man man garanterat inte kommer få uppdateringar lika länge som en ATV

Tror att det är svårt att hitta en mediaspelare som är ”säkrare” än atv när det kommer till uppdateringar.

1 gillning

Haha nu är jag med. Jag läste lite för snabbt. Trodde först Erik menade Android tv med atv men förstår nu att han menade Apple TV.

Men det är ju just det att tvn kanske får uppdateringar ett tag men så upphör dem.

Apple TV är säkert bra men jag är fruktansvärt anti Apple. Så det är inget alternativ.

Annars kan du ju göra så att du köper en TV med smarta funktioner, använder det tills support dör ut och sen köper en Apple TV eller liknande :slight_smile:

Verkar som att problemet mest bottnar i ett anti Apple hat. Vill bara påpeka att atv fungerar alldeles ypperligt som hemmets enda Apple produkt :+1:

Jag vet hur den funkar. Mamma & Pappa har en sån. Men nej… Det är uteslutet.

Jo det är ju också ett alternativ

Xiaomi Mi Box S 4K kan oxå vara ett alternativ

Jag har 2 Nvidia Shield hemma och funkar superbra.
Apparna är väl bra men säkert lika bra på en modern smart TV.
Men att kunna streama sina spel i 4K från datorn använder jag väldigt mycket.
Upplever att Nvidias Gamestream funkar bättre än Steamlink (som bara klarar 1080p nu)
För övrigt så klarar Shielden av emulera ända fram till GameCube så gillar man retrospel så är den en klar rekommendation.
Hade även en Mi Box S men upplevde att den hade lite svårt att klara av vissa filmer från NASen.