Använda kabel-tv-leverantör med Apple TV?

Håller på att kolla upp hur det här med tv på Apple tv funkar egentligen. Man ska ju förutom att ha sin leverantörs app i Apple tv även kunna koppla sin leverantör till Apple TV-appen? Vad får man för fördelar egentligen?

Är ute efter om man kan komma till live-tv direkt via apple-tv-appen? Alltså Apples egna TV-app.

Om så, finns det några leverantörer i Sverige som ens stödjer detta? Har Comhem och försöker Googla info om detta men förekommer inte något så.

Finns förresten Comhem-app till nyare Samsung smart-tv? Det som skulle finnas allt där nu enligt Attefors.

Vill gå vidare från Tivo men vill fortfarande ha en smidig lösning för att se “riktig” tv. Inte bara play-program.

Canal Digital och Telenor har stöd för detta.

Mer info: Använda din betal-tv eller kabel-tv-leverantör med Apple TV - Apple-support (SE)

Jo den sidan på Apple har jag läst, därifrån jag fick inspiration till titeln på denna tråd. Men jag skulle vilja höra mer om hur det funkar. Någon som kör detta?

Har för mig att @Marcus_Attefors testat tv från Telenor.

Jag använder Com Hem Play-appen på Apple TV. Den har alla kanaler och fungerar utmärkt. Dock ingen integration med Apple TV-appen.

Hemskt! En UC gjorde dem också :joy:

Finns Comhem play som app på din nya Samsung? Finns Telia också?

Nepp ingen av dem! Netflix, YouTube, SVT play, Viaplay, cmore, hbo, tv4play, prime video, SF anytime,dplay, Plex, tv+, viafree, eurosport och massa andra finns.

Tivo…finns det någon som använder fortfarande?

Vet inte men den säljs fortfarande av Comhem. Men den är stor, låter mycket och laggar.

Låt dem inte lura dig att byta till TV Hub. Den är inte mycket bättre. Du kan lika gärna titta på Com Hem via Apple TV då.

Har inte tänkt köpa deras Hub