Appen för utförsåkning blir ännu bättre

Från sajten:
image

Slopes är den app som fungerar bäst för att registrera utförsåkning, oavsett om det är snowboard eller skidåkning.

Vi har använt oss av appen under tre års tid och i dag fick appen sig en uppdatering som varit efterlängtad. integreringen med Strava har blivit ännu bättre. Tidigare har det bara gått att få in viss information från Slopes till Strava men nu får vi med all GPS information. Även om Slopes tillåter oss att spara och dela allt från Slopesappen så är det smidigt att få med all aktivitet i en app, och där är Strava störst.

Slopes har utvecklats till en riktigt mogen app under den senaste tiden. Allt från automatiskt registrering av åkning efter att du slagit på appen första dagen i backen till att du nu kan tävla med kompisarna och se live statistik över dina åk.

slopes strava

Appen finns både till iPhone, iPad och Apple Watch och kostar för ett årskort för pass 199kr / år eller 339 för hela famil­jen (4 per­son­er). Enskil­da dagar kan köpas för 25kr/ dag eller 119kr för 7 dagar som kan spri­das ut efter när du ska åka.

Ladda ner appen här.

Det går utför nu!

:drum:

Tycker mest du stakar dig fram på billiga punchlines

Det blev lite frostig stämning nu, stavade du verkligen rätt i artikeln?

nu går det utför med dina insnöade kommentarer!

Ja jag känner mig brädad.

Nu får ni slopea alla dåliga prdvitsar

Ja, Marcus saknar helt glid

Han borde portas.

Många stavfel nu.

Tycker dom ökar lavinartat på den här sajten

Från sajten:
image

Med Apples senaste operativsystem kom möjligheten till att ha live-uppdateringar direkt på låsskärmen.

Nu har skidåkarappen Slopes som vi tidigare recenserat kommit ut med stöd för Live Activities . Nu behöver vi inte låsa upp telefonen för att ta del av information om hur det går för oss i backen. Ett bekymmer är ofta att FaceID inte fungerar med hjälm och Buff runt ansiktet. Att ta av sig handskarna för att låsa upp telefonen är inte heller allt för kul mitt i backen. Istället kan vi nu få all information direkt på låsskärmen. Slopes har sedan tidigare stöd för de nya widgetarna på låsskärmen i iOS 16. Här kan vi nu få vår statistik, hur vädret är på favoritresorten och prognosen för snöfall de närmaste sju dagarna.

Slopes Live Activities 16.1

Källa: Slopes Blog

1 gillning