Apple Arcade

Det är väl främst barnen 10 och 7 år

Inte än skulle jag säga kanske om 1-2 år!

Tror vi på nhl o fifa till arcade? och kanske något fps?

Kan man använda touch ytan på PS4 kontrollen som apple remote?

Det har varit tyst i den här tråden ett tag. Jag har spelat en hel del Apple Arcade den senaste tiden.

Crossy Road Castle har jag spelat med sonen, 4 år, på Apple TV. Spelet har stöd för upp till fyra spelare.

Roundguard är en RPG-spel med pinballmekanik där man besegrar monster och tar sig djupare ner i en grotta, samtidigt som man får nya vapen och förmågor.

I No Way Home flyger man runt i ett rymdskepp och utför uppdrag åt bisarra utomjordingar och försöker hitta hem.

Är även nyfiken på Neversong som släpptes någon gång det senaste dygnet. Har dock inte hunnit testa spelet ännu.

1 gillning

Nej, EA kommer nog inte satsa på Apple Arcade. Det finns däremot två fotbollsspel än så länge: Sociable Soccer och Charrua Soccer. Det finns även ett hockeyspel med 3-on-3 där man kan spela som Wayne Gretzky i Edmonton Oilers-tröja: Ultimate Rivals: The Rink

Nej, tyvärr inte.

No way home är riktigt bra.

1 gillning

Nu finns ett gäng iOS-klassiker på Apple Arcade:

Undra när Dubbelmoral kommer!

1 gillning

Studentikost vaporware.

Äntligen!

Vad hände med Arcade egentligen? Känns som det mer eller mindre slutade komma spel. Flopp?

Det skriver du när det precis släppts ett fantastiskt spel.

Haha jamen du påminde mig om Arcade :joy:

1 gillning

Kommit många bra spel och flera remakes av klassiker.

Såg nu att det kommer ett Angry Birds till Apple Arcade. Äntligen ett Angry Birds utan reklam som man kan låta sonen spela.

3 gillningar

I morgon släpps tre nya spel på Apple Arcade:

Snart får vi även Super Stickman Golf fritt från både köp inuti app och reklam:

https://apps.apple.com/se/app/super-stickman-golf-3/id1554134947

1 gillning

Ser verkligen fram emot Alto-spelet. De tidigare är de spel som jag spelat absolut mest på min iPhone. Kanske generellt också. :thinking:

1 gillning

Nu finns Jetpack Joyride+ på Apple Arcade:

Kul med Jetpack Joyride utan köp inuti appen.