Apple Arcade

Typ. Testade igen och fick väl ett hum om hur det fungerade. Dock dränerade spelet batteriet fullständigt

Två nya spel på Apple Arcade.

Vilken otrolig floppediflopp Arcade är alltså. Testade en månad nu igen och det är sådan otrolig dynga än idag. Känns som den enda vettiga titeln som finns är Oceanhorn.

Kunde blivit så bra detta :sob:

2 gillningar

Har slutat skaffa spel från ”vanliga” App Store. Finns så mycket bra i Arcade. Både nya spel och klassiker.

1 gillning

Det är för att du förväntar dig Playstation.

2 gillningar

Nae men lite spel med en uns kärlek i, är samma skräp som finns på app store men utan reklam då.

Snoozefest deluxe.

Det är ”utan reklam” som är uspen.

1 gillning

Hade nog hoppats på lite mer innovation och kärlek i spelen dock och inte bara kloner av spel utan reklam.

Kanske jag som satte ribban för högt.

Branschen behöver kanske tid på sig att ställa om. Det har varit sånt driv på att ställa om till microtransaktioner och reklampauser, så det kanske tar tid att ställa om till en komplett spelupplevelse istället?

Snart är det dags att ge sig ut med Alto igen.

2 gillningar

Några nya spel den senaste tiden:

2 gillningar

Jag har inte testat Arcade ännu men tänkte göra det snart. Döttrarna börjar intressera sig mer och mer för att spela, mest på Apple TVn men även på deras telefoner.
Har idag en (1) Nimbus handkontroll kopplad till Apple TV men vill köpa en handkontroll till för att spela med/mot varandra så till min fråga;
Vilken handkontroll rekommenderar Bubblan att man köper?

Det spelar ingen större roll. Det handlar snarare om hur du vill ladda kontrollen. Kan även tillägga att det finns inte särskilt många spel där man kan spela två spelare.

Xbox-kontrollen är svar på alla frågor, alltid. Alla plattformar.

Xbox One Microsoft GIF by Xbox

1 gillning

Måste man inte köpa separat batteripaket till dem? Vi köpte DualShock 4 som enkelt går att ladda med USB-C.

Du väljer själv om det skall vara batterier eller med USB-C. Det sistnämnda blir ju en merkostnad dock.

1 gillning