Apple lanserar 16 tums Macbook Pro

för det var 1fps och man verkligen kunde begrunda varje frame?

Är det bara jag som tycker RAM ska vara minne och HDD/SSD ska vara lagring? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nej, inte bara du. Men allt slarv här på Teknikveckan orkar man inte anmärka på. Korrekturläsningen har blivit sparkad från dag ett, var förmodligen inte ens en prao vid uppstart.

Vem är jag att argumentera med dig Mackan :wink:
För din skull ändrade jag.

Vilken tur för vi skulle nog inte hinna driva sidan och läsa anmärkningar.
Korrekturläsning på nyheter som skrivs på fem - tio minuter mellan två möten kan vara det som får given häst att inte kunna öppna mun.
Så fort vi har bäring på sidan så ska vi börja ta in Prao :wink:

3 gillningar

Äntligen, vilken dröm, 64 gig minne, men priset lär ju bli ouppnåeligt för en svennebanan. Sitter fortfarande på min första gen retina från 2012 om jag inte minns fel.

Ah fanns ju redan på store. 8800:- för 16->64 GB minne, sinnessjukt.

1 gillning

Ska man ta 2 :man_shrugging:t2::man_dancing:

frun och 2 döttrar har redan beställt… så 3här.

:fist_right::man_shrugging::fist_left:

4 gillningar

Kärlek :heart:
Är det nåt jag kan göra för dig så säg bara till🤗

1 gillning

Du ska alltid ta två

2 gillningar

Apple ge oss Face-ID!

1 gillning

förstår Inte varför de Inte Har det?.. windows hello är ju grymt bra

eller hur!, fungerar windows hello som “keychain” / lösenordshanterare för alla inloggningar på siter mm? eller bara inloggning i win?

nej tyvärr inte längre än till AD vad jag vet. men lär väl komma

Ok.

Känns ju som stenåldern när man kört iPhonen och sen köra på mac:en att skriva i lösenord.

Sen är det ju lite mysko. iOS kräver alltid lösenord/Face-ID, vid upplåsning av telefon och appar mm. Men är jag inloggad i Mac OS så behöver jag bara välja vilket konto i Safari jag vill logga in med på en site. Skulle Face-ID komma till Macs så skulle det bli säkrare. Då den skulle kräva lösenord för både OS inloggning och webbsidor mm.

1 gillning

Iof loggar man ju “alltid” ut eller låser datorn när man ej sitter vid den. men iaf

… iofs… ligger inte faceid som en funktion i deras A12 chip?. så kanske svårt att få det till i86 arkitekturen?

Det är väl ett helt fristånde chip :thinking:

pass… @Marcus_Attefors Markus vet du?

Borde gå att integrera Face ID i T2 chipet. Det är det chipet som hanterar Touch id på mac.

1 gillning