Apple lanserar uppdaterade AirPods

Från sajten:
https://teknikveckan.com/apple/apple-lanserar-uppdaterade-airpods/


image

Idag kom dagen som många har väntat på då Apple idag har lanserat en uppdaterad version av sina populära trådlösa hörlurar AirPods. Den största nyheten är att AirPods nu går att köpa med ett fordral som har stöd för trådlös laddning (Qi). Om man inte känner sig redo att byta ut sina AirPods med vill kunna ladda fodralet trådlöst så går det att köpa separat.

Apple har även introducerat ett nytt chip som kallas H1 som möjliggör att det går att aktivera Siri genom att säga ”Hej Siri” och det ger även AirPods en utökad taltid på hela 50% jämfört med den äldre versionen. Chippet ska även göra så det går dubbelt så snabbt mot tidigare att hoppa mellan olika enheter. Kosmetiskt så är det inga större skillnader förutom att fodralet nu har en LED-lampa på framsidan som visar status för laddningen.

Priset är även lite högre och den nya generationens AirPods kostar 2 495 kronor och skulle du vilja behålla dina gamla AirPods men vill ha det nya fodralet så går det att köpa löst för 995 kronor.

Källa Apple

1 gillning

Apple har fått upp ångan efter vintervilan och kör ut hårdvara inför eventet…
Det blir att köra på med mina AirPods ett tag till.

Verkligen! Det visar bara att eventet som kommer nu kommer ha 100% fokus på streamingtjänsten =)

Jag är lite kluven faktiskt, är bra sugen på att byta upp mig måste jag säga haha.

1 gillning

Kanske man kan fynda dom ”gamla” snart :joy:

1 gillning

1000kr för en burk som kan laddas…

#apple.

1 gillning

Den svenska kronan är inte nådig nu.

Men själva batteritiden för lyssning är detsamma va?

A blir priset där du e … (bor ) …

Bluetooth 5.0?

Ingen info om det på hemsidan eller i pressreleasen vi fick, Apple brukar aldrig prata om sådant så det får vi nog reda på först när iFixIt monterar ned dom på molekylnivå =)

Japp som jag förstår det och kan läsa, däremot är taltiden dubbelt så bra tack vare H1-chippet!

Nu ska ja ju ja inte köpa på en gång , men satan va bra taltid !!

1 gillning

Antar att AirPower :n kommer upp snart oxå då

1 gillning

Ja det är nog bara en tidsfråga faktiskt :blush:

Blir en 30w me usbc o en usbc  wtach Laddare , el två när ni andra köper AirPower :wink::man_shrugging:t2:

YEAH! Skönt med en överraskning :blush: Men blir inget köp, nöjd med dom jag har, kör slut på dom först… Man behöver ju bara ladda en gång i veckan ändå… och siri används ej…

Airpower lär också komma ja… eller? spännande…

Typiskt apple…

Visst blir man sugen att byta! Men fan, bra pris vet jag inte om de va värt…

Kliar i mina fingrar, en sak mindre att ha lightningkabel till =)

1 gillning