Apple Music har installerats 40 miljoner gånger på Android-enheter

Från sajten:
Apple Music har installerats 40 miljoner gånger på Android-enheter | Teknikveckan




Apple Music växer så det knakar och kriget med Spotify tätnar och analysfirman Sensor Tower har idag släppt lite nya siffror för Apple Music.

Enligt Sensor Tower så har Apple Music installerats 40 miljoner gånger på Android-enheter runt om i världen och antal nedladdningar fortsätter öka under detta år. Under sista kvartalet förra året installerades appen 3,3 miljoner gånger och under första kvartalet 2019 3,8 miljoner gånger.

Apple Music-appen har även klättrat i Google Play Store från plats 32 till 25 så den blir allt mer populär världen över. Vilken streamingtjänst använder du? Skriv gärna bland våra kommentarer!

 

jag har gjort det 2-3ggr…men också avinstallerat det 2-3ggr.

2 gillningar

Funka de inge bra på android?

jodå. Men inget för mig

1 gillning

Kör både Apple Music samt Google Play Musik. Sistnämnda får man visst till när man prenumerera på Youtube Premium, men jag använder mest Google Play via Sonos då de har ett bättre UI där.

Kör Apple Music. Bytte från Spotify då jag tycker att AMs rekommendationer är bättre. Att det funkar på Apple Watch är ett plus. :slight_smile:

Kör också Apple Music men gillar även Spotify. Det värsta med AM är att man blir totalbländad när man öppnar det. Jag vill ha mörkt läge, hej iOS 13 tack!

1 gillning