Apple ökar gränsen för hur stora appar du kan ladda ned via mobilnätet

Från sajten:
Apple ökar gränsen för hur stora appar du kan ladda ned via mobilnätet | Teknikveckan


image

De flesta har idag gott om surf på sina abonnemang och något som vi länge har önskat är att Apple ska ta bort spärren att appar över 150 megabyte kräver WiFi.

Nu har vi kommit en liten bit på vägen, med betoning på liten. Apple har höjt gränsen för hur stora uppdateringar och appar du kan ta ned över mobilnätet och nu har de gått från 150 MB till 200 MB. Vi får hoppas att Apple låter användare med mycket surf stänga av spärren helt i det kommande iOS 13 som kommer visas upp på WWDC nu på måndag.

 

Hade du velat kunna ta bort spärren helt?

Via 9To5Mac

1 gillning

Ja helt onödig spärr för många. Låt oss välja själva.

PUBG :eyes:
Världens bästa mobilspel :blush:

Perfekt , liiite åt gången … :joy:

Ja tack! Låt mig välja själv. Men i alla fall ett litet steg på vägen.

1 gillning

haha, det där är Apple i ett nötskal för mig. På Android är det bara stänga av skiten :smiley:

Så ja! Öka mer!

Tar dom bort spärren helt kommer garanterat klagomålen att surfpotten är slut :joy:

Jag tycker inte dom behöver ta bort den men ge oss kunder möjlighet att ta bort den djupt inne i någon inställning med en stor popup att all datatrafik kan gå åt etc etc

6 gillningar

Eller hur, de kan väl komma en popup när man trycker på den, och man får acceptera eller ej…

1 gillning

Låt begränsningen vara valbart :+1:t3:

En mycket märklig begränsning att ha kvar i dessa tider då någon timmes Netflix-streamande förbrukar mångdubbelt mycket mer data än 200MB.

1 gillning

Otroligt att Apple sätter gränsen
Tur man har Android :slightly_smiling_face:

1 gillning

Apple kan kopiera Samsung :slightly_smiling_face:

Internetdelning via nån polares mobil har räddat en ett antal gånger när man velat tanka ner en stor app. Tur man har snälla kompisar som låter en snylta på deras mobildata :slightly_smiling_face:

1 gillning

Ännu märkligare med denna justering då gränsen för vad som kan laddas hem över mobilnätet försvinner helt med iOS 13.

1 gillning