Apple överraskar med iOS 13.1 beta

Från sajten:
Apple överraskar med iOS 13.1 beta | Teknikveckan


image

Apple överraskade de flesta idag när de lanserade en ny utvecklarbeta av iOS 13.1. De flesta trodde att det var dags för iOS 13 beta 9 men så var inte fallet.

Den nya betan bjuder på en rad nyheter som att vi har fått ett gäng nya HomeKit-ikoner, fler dynamiska bakgrundsbilder, Siri Shortcuts Automations är tillbaka, ny volymindikator om ett par AirPods är anslutna samt nya ikoner i AirDrop.

Uppdateringen finns tillgänglig för alla som har en utvecklarlicens och inom någon dag borde det komma en beta som alla kan ladda ned.

Vissa bilder är från MacRumors

1 gillning

Underbar överraskning :heart_eyes:

Public beta ute nu.

3 gillningar

Väldigt märkligt. :stuck_out_tongue:

Har med kört in 13.1 PB idag. Kändes fel.

1 gillning

Fungerar BankID på 13.1 PB?

Ja

Känns ju helt rätt! IOS 13 e man ju klar med nu… Nu blickar vi framåt :sunglasses:

1 gillning

Ja hade hoppats på 14 här nu om ett par veckor :wink::innocent:

1 gillning

Eller hur, så less på 13 nu…

1 gillning

Gillar inte 13.1 betan, den tillåter inte mig att ladda mobilen med min laddare :open_mouth:
Får upp att tillbehöret kanske inte stöds på enheten.

Kollade lite på Appleinsiders video kring NFC och Shortcuts och det kan ju bli hur fräckt som helst… placera ut lite taggar för att tända/släcka och köra lite andra automatiseringar.

Synd att det bara är XS och XR som har stöd för passiv NFC av det som finns idag.
Dock om det kommer en ny klocka med det stödet så kommer jag att uppgradera helt klart.

+1

Efter en återställning av juppinallen och inläsning av säkerhetskopia så kan jag ladda mobilen med min laddare igen. Jäkla konstiga buggar man ska stöta på ibland :sunny: