Apple Pay – rykten och förhoppningar

Ja vi måste ju ha en tråd där vi kan samla Apple Pay snacket, den viktigaste frågan just nu är ju när Länsförsäkringar får det :face_with_raised_eyebrow:

1 gillning

Klart vi ska !! O en om esim tack !! På tal om esim o Pay , va tror ni hinner vi hamna på hemmet innan telenor och Swedbank hakar på … :joy::man_shrugging:t2:

Tror att alla operatörer har e-sim för både mobil och klocka innan iaf Länsförsäkringar börjar med Apple Pay tyvärr,

Blev så jävla glad imorse när kiosken vid pendeln fått ny betalstation, och den ba tog apple pay :sunglasses::sunglasses::sunglasses::champagne::champagne::champagne:

2 gillningar

Ja det tror jag också. Är inte så förhoppningsfull att det kommer i närtid. Klarna funkar ju som substitut.

Jepp, skaffade Nordea innan Klarna fick ApplePay. Är dock så nöjd med LF i övrigt så riktigt tråkigt att dom meddelat att dom inte hoppar på tåget.

Sodhexo har anslutit sig till Apple Pay :+1:

Såg det, jag var på dom (Lunchkultur) i December och då sa dom att man inte hade några planer på Apple Pay, men att kunde använda Google Pay vilket resulterade i ett mycket långt svar till dom kring ekosystem, kundfokus och valfrihet… så jag log en hel del när jag såg detta idag.

Hade Danske Bank, fram till för bara några dagar sedan, men påbörjade bankbytet (till ICA Banken) för ett bra tag sedan, alltså innan DDB gick ut med att de skulle stödja Apple Pay.

Jag skaffade Klara Kort, för länge sedan, i tron att de då stödde AP, men då gjorde det inte det. Jag sa upp kortet och avslutade kontot. Sedan tog det ett par månader, så gick Klara ut med att det minsann hoppade på Apple Pay-tåget. Bara att ansöka om kort igen.

Nu har jag Klarna, Apple Pay på telefon och klocka, men använder det nästan aldrig. Varken Wallet eller klockan. Utan upp med kortet, in i betalstationen, knappa kod och knallar ut.

Mailade Länsförsäkringar igår och fick följande svar:
“Tack för ditt meddelande. Det kommer säkert att komma längre fram. Vi vet dock inte när ännu”

Det var onekligen ny ton - förut ville de knappt prata om det.

Tidigare har dom gått ut med detta på sin FB:

image

haha :rofl:

Haha råkade bifoga fel bild :laughing:

Ser knappt någon skillnad :wink:

Haha nej samma innebörd :stuck_out_tongue_winking_eye:

Skaffat klarna i väntan på länsförsäkringar. Men kom igen nu. Jag vill samla allt på samma ställe!

1 gillning

Varje gång man användare Apple Pay så tänker man bara “Wow, varför är inte allt så här smidigt…?” :stuck_out_tongue:

Fråga bara: Man ska ju kunna lägga klockan (Apple Watch alltså) på terminalen också (förutsatt att den är låst med kod), behöve man inte ange något mer då? (har alltid kommit på detta försent)

Sodexo/Lunchkultur (typ moderna Rikskuponger) har stöd att trycka in kortet i Apple Pay sen häromdan.
Trevligt.

1 gillning

Visst Apple Pay i butiker är ju fiffigt, men inte mycket enklare än det vanliga sättet. Men köp i webbutiker blir supersmidiga med Apple Pay jämfört med att behöva mata både kortuppgifter och adress – som ett djur.