Apple Pay – rykten och förhoppningar

Aha, tack för info :slight_smile:
Tyckte väl det funka konstigt…

1 gillning

Jag som har handlesigenkänning av måste alltid slå kod oxå efter dubbel trycket - lite drygt :face_with_raised_eyebrow:

Då är det nått fel, du ska inte behöva slå nånn kod.

Har du dubbelkollat så du har kodlås på klockan? Testat att slå av/på kodlås?

Man måste alltid slå kod om de e avstängt , eftersom ja har tatueringar så kan inte ”ljuset känna av ” den får inte kontakt , där av att man varje gång med ap måste slå kod , tyvär e de så , slår ja på handledsigenkänning så låser klockan sig på några sekunder … de har den gjort sedan aw1 … :man_shrugging:t2: Tyvär …

1 gillning

Det låter ju som en vettigt förklaring, fast trist. Hoppas att Apple hittar en lösning på kommande modeller…

1 gillning

Så har ja tänkt sen aw1 … hur svårt ska de va ! :face_with_raised_eyebrow::sleeping:

De va lite surt… samma på andra armen?

1 gillning

Japp :man_shrugging:t2::joy:

Du får sluta ha tatueringar :slight_smile:

’Börjar sudda :relaxed:

1 gillning

Benen då? :wink:

1 gillning

Inte där heller tyvär :joy::relaxed:

Följdfråga som kanske är lite konstig; Men jag har läst på nåt annat ställe att det räcker att terminalen har kontaktlös funktion, så funkar även Apple Pay. Stämmer det?
Dvs, det måste inte sitta Apple Pay-loggan på, så länge terminalen accepterar betalkort med kontaktlös betalning?

Det stämmer i de fallen det är ett Visa/MasterCard som du har ApplePay på. Är det Amex är det inte alls lika säkert att det fungerar. Snarare tvärtom än så länge.

3 gillningar

Beställde ett Curve kort där man i deras app kan koppla alla sina Visa och Mastercard till, och snart även Amex.
Man jobbar på att få till Apple Pay, Google Pay och Samsung Pay vilket förhoppningsvis öppnar en massor med dörrar.
En cool sak är att man kan ändra kortet man har betalt med upp till 10dagar efter köpet :thinking:.

Alla ställen jag provat med så funkar det, är ju inte så himla många jag provat med än dock.

Hittade något nytt, för mig iaf, med Klarna kortet, att man kan sätta en beloppsgräns för om pengarna ska dras direkt eller hamna på “14 dagar”
Tex, allt under 500:- dras direkt på ditt bankkonto, över 500:- så hamnar det på Faktura 14 dagar… fasiken så smidigt

2 gillningar

De va fan smidigt, vart hitta du de?

Inställningar - klarnakortet - betalmetod

Har inga såna val, bara faktura eller ej