Apple ryktas lägga till stöd för mus till iPad Pro

Från sajten:
Apple ryktas lägga till stöd för mus till iPad Pro




Väntans tider kan vara förbi, Apple ryktas lägga till möjligheten att använda usb-mus till iPaden framöver.

Det är MacRumors som skriver om att Federico Viticci, som är MacStories Editor-in-Chief, i senaste avsnitten av podcasten Connected Podcast att möjligheten att använda mus till iPad Pro kan vara påväg som en funktion under Hjälpmedel/accessibility feature.

”What I heard is without adapters, you will be able to use any USB mouse on your iPad, but as an accessibility device,”. ”The iPad Pro has a USB-C port, so just plug in a USB mouse and if you have physical impairments, if you have any other kinds of motor impairments, just use a USB mouse in accessibility mode.”

Viticci sa vidare att detta var något han hört för flera månader sedan och att han inte är säker på om det kommer att ske.

If you missed last week's @_connectedfm, @viticci had a pretty interesting scoop that he'd been sitting on re mouse support coming to iPad as an accessibility feature. As far as I'm aware, that *is* indeed in the works. I feel like every pro user will turn that on, day one 😂

— Steve Troughton-Smith (@stroughtonsmith) April 22, 2019

 

Men för att ge än mer substans till ryktet så kom utvecklaren Steve Troughton-Smith och tweetade ut att så vitt han vet så är det här en funktion som är på ingång. Möjligen redan till iOS 13 som förväntas presenteras på WWDC i år.

Via: MacRumors

Sjuuukt bra !! :metal:t2:

Då hade jag kunnat lämna MacBooken hemma. Hoppas på stöd!

Men ja!

A post was merged into an existing topic: Allmänt dålig stämning

WWDC 2019 :heart_eyes: Jävlar i havet!

1 gillning

Värdelöst om det bara gäller USB-mus. Man vill ju köra bluetooth.

1 gillning

6 posts were merged into an existing topic: Allmänt dålig stämning

A post was merged into an existing topic: Allmänt dålig stämning

Ja, det låter riktigt konstigt att överhuvudtaget erbjuds mus med usb. För övrigt har jag svårt att tro att de tänker “kanibalisera” på Mac genom att tillåta mus på iPad. Har jag fel blir det definitivt en pro :smiley:

Grymt! Jag saknar verkligen en mus för iPad Pro. Excel, word, ja all textredigering som jag tycker inte är så smidig på en iPad. Men med en mus… Dögrymt! Vill ha nu!

Va väl Steve som sa att vågar man inte kannibalisera på sig själv så kommer någon annan att göra det.

Som jag förstått det handlar det om ”hjälpmedel” för människor med försvårad motorik som kanske inte klarar touch.
Men man får hoppas på det bästa

Hej och välkommen till forumet!

Ja jag tror Apple är livrädda att vi skall få ett Windows-syndrom där ingen satsar på touch för mus är lättare att designa runt = plottrigt

Hej och tack så mycket.

Jag tror att de står i ett val om de ska hålla oss kunder tillbaka för att vi ska köpa både Mac och iPad eller gå hela vägen med iPad, som de nog vill när hårdvara/mjukvara är på den nivån.
Tills dess måste de hålla kvar Mac för proffsen då det ger en viss status och smittar av sig till vanliga konsumenter.

Ja dom står helt klart vid ett svårt vägskäl, men jag tror ändå att rätt approach framåt för Apple är att göra någon form av hybrid mellan iOS och macOS till iPad. Jag använder en iPad Pro till vardags och ska man vara krass så är ju iPad idag bara en förstorad iPhone med en hel del begränsningar.

1 gillning

Du har ju sagt att dom begränsningarna försvinner me ios13 :wink:, ujuj vilken maskin de blir då !!!

Haha ja ryktena hittills verkar ju minst sagt lovande, så det ser ljust ut än så länge =)

Eller hur + den nya pro:n som kommer ”i år” ujujuj …!!!

1 gillning