Apple sänker priserna på HomePod världen över

Från sajten:
https://teknikveckan.com/apple/apple-sanker-priserna-pa-homepod-varlden-over/




Apple har idag sänkt priset på sin smarta högtalare HomePod världen över och i genomsnitt ser det ut att bli en sänkning på ungefär 50 dollar.

I USA kan man nu köpa HomePod för 299 dollar mot det tidigare 349 dollar och i England kostar den nu 279 pund mot det tidigare 319 pund. Men är du bosatt i Sverige och är sugen på HomePod så är det fortfarande gråimport som gäller eller besöka en fysisk butik som har importerat den. Vad anledningen är att den inte lanseras här är oklar men det kan att ha att göra med att Apple inte tror att det finns en marknad här, eller att Siri måste anpassas till HomePod.

Man måste verkligen fundera över strategin där…

Bra pris ändå …

1 gillning

Jag tar tre direkt :raising_hand_man:

1 gillning

Ååh är sugen… likaså sugen på en Google Home Hub :wink:

:joy::+1:t2:

Släpp dom i Sverige nu då för tusan. Behöver fler

5 gillningar

Ja det hade varit väldigt trevligt med en release här i Sverige nu faktiskt, och kunna styra den på svenska! Kul att du hittade hit, välkommen =)

Välkommen till forumet Lundberg!

Tackar :slightly_smiling_face:

1 gillning

När dom kom - satan vilken hype !! Nu , satan va ingen bryr sig … :man_shrugging:t2: :crescent_moon:

Jag bryr mig! Så härligt ljud i den. Bara stöd för svenska som saknas. :wink::+1:t3:

1 gillning

Ja ljudet är riktigt imponerande med tanke på dess storlek, hoppas verkligen dom fortsätter utveckla den i olika prisklasser former etc likt Sonos!

:man_shrugging:t2: Hoppas för din skull att dom kommer ”me svenska ” då ja vill ingen ont :wink: själv har ja väntat på att Alexa ska lära sig svenska när ja köpte mina dootar i dec 2016 så skulle de komma till hösten 2017 … lite apple där , later …

Har dom verkligen sagt att det ska komma stöd på svenska?

Yees , ska se om ja har mailet kvar , då ja maila med en från amazon min brors granne i Houston Texas , eller ja rättar mig redan själv - han sa att de kommer till Scandinaviem innan 2017 slut … återkommer , hoppas ja hittar de ett par år sen nu :neutral_face::innocent:

1 gillning

Har en liggandes i lådan bredvid min ipad pro. Men allt blir bättre med ios13
@Marcus_Attefors says so.

Den där lådan du har. Hur stor är den egentligen? Känns som ett stort svart hål.

hahaha faktiskt. Det är 3stora ikea (@Esse ) plastlådor som frugar säger helatiden jag måste rensa.

Vill ha en HomePod (läs 3)!!! Gärna då med stöd för svenska. Se så Apple!!!