Apple släpper iOS 12.3

Från sajten:
https://teknikveckan.com/apple/apple-slapper-ios-12-3/

Apple har precis lanserat iOS 12.3 och tvOS 12.3 och den största nyheten är den omgjorda TV-appen som nu är lite mer överskådlig.

Appen är mer lik App Store i form av sitt upplägg och kurerat innehåll och vissa tv-kanaler kommer kunna leverera sitt innehåll direkt i appen istället för att man skickas vidare till tv-kanalens app. Har du en TV från Samsung så kommer du även från och med idag kunna ladda ned Apples TV-app direkt till din TV och automatiskt även få stöd för AirPlay 2. Samtliga av Samsungs smart TV:s från 2019 har stöd för Apples TV-app och vissa utvalda modeller från 2018 och mer om detta går att läsa hos Samsung.

För att uppdatera din iOS-enhet går du in under inställningar – allmänt – uppdateringar. Nedan kan ni se en video från Apple Insider som visar femton nya funktioner i iOS 12.3:

Dags att uppdatera!

Jag hoppas jag slipper Safaribuggarna med nya versionen.

@Thor vet du vad? TV-appen är lika horribel i denna version som betan =) Minns du vad du sa när jag klagade på den tidigare i år?

Yeah!

Är det inte dags för Apple att kopiera google när det gäller uppdateringar?
Om största nyheten i en OS uppdatering är en app så…
Är ju sjukt mycket smidigare att uppdatera appen i sig via app butiken än att behöva uppdatera hela os:et.

Det är ju inte bara TV appen. Det är ju även buggfixar och säkerhetsuppdateringar.

Jo det förstår jag, men hela grejen med att appar uppdateras tillsammans med OS uppdateringar känns ganska B. Mycket smidigare att dom uppdateras separat.

ännu ett stort steg till magiska ios13!!!

Uppdaterat!

Allt uppdaterat!

Klart!

Gillar verkligen nya tv appen :sunglasses::heart_eyes:

Vilket mög!:stuck_out_tongue_winking_eye:

Hahaha, snyggt och fräscht!

Ser väl ok ut på TV men kolla appen för iPhone.
Hjärnsläpp! Se screenshot.
Sen vill jag inte se massa skit som går på SVT och andra mögkanaler. Och när du väljer ett serie/program så hoppar den ju över till den appen. Och den viktigaste av alla Netflix är inte med.

Du kan ju välja vilka appar du ska se ifrån.

Jo, det är sant. Men jag tycker inte det är speciellt jobbig och gå in i varje app jag använder. Det är ju bara 3-4 olika. Och YouTube och liknande appar är heller inte med.
TV appen löser inget problem för mig helt enkelt.

Använder Telia Play till i princip allt utom Netflix. Telia säger att dom kollar på Apples TV-app men har inget närmre besked.

Inte bara iOS, tvOS och watchOS har uppdaterats. Även macOS har uppdaterats :smiley:

De vore så grymt !!!