Apple släpper ny iPhone med hemknapp

Vet faktiskt inte hur deras “nya” synsett är. Samsung introducerar ju vissa nya funktioner först i mellanklassen. Den äldsta luren jag har i drift just nu är en A8 (2018) och den fick säkerhetsuppdatering 1 mars 2020. Hittade denna guide och där är lurar från 2017 med så varjefall 3 år.Screenshot_20200415-190808_Chrome

Troligtvis. Jag har tex en S10e som tjänstelur funkar kanon

En annan sak är ju även andrahandsvärdet. En iPhone har ett relativt högt andrahandsvärde till skillnad från andra mobiler som knappt är värde något efter ett år.

Där håller jag med fullständigt så är det. Men å andra sidan kan man köpa en ett år gammal Android flaggskepp för hyfsat pris

Men då får man inte det bästa operativsystemet…

Jag ser gärna att vi diskuterar iPhone SE här :slight_smile: iOS vs Android kan vi ta i tråden för dålig stämning.

2 gillningar

Då kan vi radera halva tråden :smiley:

Det är ju aldrig någon som vågar pröva i android-lägret?
Har du sett något företag slänga in senaste Snapdragon+kamera-sensor i (ens) fjolårets chassi för $399?

Folk är inte så berörda av bezels eller kontrast när de faktiskt sitter där med sina prylar.
Hos flertal android handlar det mer om att sticka ut i reklambladet och krut läggs på det yttre tyvärr.

Exakt. Det där tjafset kan dom ta någon annanstans. Fattar inte hur dom orkar. Vem är det dom försöker övertyga. :man_shrugging::stuck_out_tongue_winking_eye::heart_eyes::sunglasses:

Finns ju en tråd för dålig stämning. :man_shrugging:t2:

1 gillning

Man måste junkunna tjafsa om teknik på ett teknikforum :wink:

Verkar dock inte som att många slutat prata annat än iPhone SE efter Esses tillsägelse :wink:

Jag tycker det är mer sunt att tjafsa om iPhone vs Android än samhällsfrågor.
Det värsta som kan hända om man råkar tro att någon har rätt är att man köper en lur man i slutändan inte trivs med…

Köper man dessutom en iPhone då så har man ju till och med chans att få igen det mesta av pengarna :grin:

1 gillning

Svarat på detta i dålig stämning

65 procent screen to body ratio det måste vara rekord :wink:

Är inte SE 2020 lite för stor jämfört med vad kunder vill ha i en kompakt mobil. Den har ju exakt samma mått som en 8a. Trodde den skulle vara mindre

Många vill ju ha en iPhone 8?

1 gillning

Ja men många förknippar SE med en kompakt mobil och denna är ju normal till storlek och inte som förra SE extra kompakt. Är ju en 8a med snabbare processor och lite mer ram, thats it.

SE: Special Edition.
Glöm inte kameran.

1 gillning

Ja förbättrad video men inte foto vad jag kan se. Möjligen mjukvaran då

Nu när många testat SE så varjefall i US är den prisvärd men tyvärr ingen spelmobil som många hoppas på. Kidsen blir nog besvikna tyvärr.