Apple släpper ny iPhone med hemknapp

8an borde väl försvinna från linan nu eller ?..

Ska vi kalla den ”The new iPhone SE”?
Minns ni när Apple släppte The New iPad?
Det var ju lyckat, i tre månader typ

Haha 8an är bortplockad redan … kolla nyss o då fanns den men nu väck !

Jag kan varken bekräfta eller förneka att det har skett ett visst skrattande i min och @Thor s privata kanaler.

TouchID verkar vara en grej!

Fluga …!

En stor skillnad är att man kommer att få uppdateringar till den under lång tid till skillnad mot Androidtelefoner som knappt uppdateras. Det gör att kostnaden utslaget på telefonens livstid blir lägre jämfört mot en motsvarande Androidtelefon.

Ja det är så att livslängden är längre på iPhone. Men efter 4 år är det verkligen så kul att ha denna mobilen?
Samsung slutar med säkerhetsuppdatering efter ca 4 år nuförtiden men mobilen slutar inte fungera för det.

I dessa tider när folk går runt med ansiktsmask är ju face-id värdelöst. :thinking:

Funkar ändå - ögon glasögon exempelvis , men de går sakta …

Folk som köper denna mobil bryr sig inte om det kul. Dom vill ha en mobil som håller länge och är enkel.
Alltså inget för oss här i Bubblan.

1 gillning

Men håller med om att fingeravtrycksläsare inte är att förkasta :slightly_smiling_face:

1 gillning

Nix.

Ja har ju iaf åkt bräda med halsduk över munnen 3 säsonger o de funkar utmärkt :relaxed:

Finns säkert en målgrupp annars hade Apple inte släppt den. Men man kan inte låta bli att tycka designen är lite föråldrad. Hade Apple släppt en till utseende modern mobil så hade se slagit undan benen på sig själv

Uppdateras även de billiga Samsung telefonerna i 4 år ?

Misstänker att den kan bli en ”basvara” hos många företag. Gissningsvis min nästa ”tjänstelur”.

Håller med. Så tråkigt så klockorna stannar. :grimacing:

Va? E 3D touch tillbaka igen?!