Apple Watch Series 5 - med skärm som alltid är på

Från sajten:
Apple Watch Series 5 - med skärm som alltid är på | Teknikveckan


image

Nya Apple Watch kommer inte släcka skärmen och ändå klara av en hel dag innan batteriet tar slut. Detta är den stora nyheten och tekniken bakom gör så att skärmens uppdateringsfrekvens kan gå ner från 60 till 1 Hz vilket sparar batteri.

Vidare har Series 5 en inbyggd kompass. Det interna utrymmet ökas från 16 till 32 GB.

Nytt material bredvid aluminium och rostfritt stål är titanium och kommer även finnas i keramik.

Svenska priser är 6195 kronor för cellular och 4995 kronor för den utan mobil uppkoppling. Apple Watch Series 5 går att beställa från och med 20 september.

Den blev inte rund @Marcus_Attefors

Tack för det!

3 gillningar

Grattis till AOD äntligen :slightly_smiling_face:
Annars Apples mest imponerande pryl IMO

Japp, ljusår före.andra smarta klockor.

Processorn… S5, hur mkt snabbare än S4 tro? Det sas inget om prestanda va?

1 gillning

De är nog identiska.

Ok, då avvaktar jag S6…

32gb istället för 16gb minne

De e riktigt trevligt :sunglasses:

Vad till måste man ha till sin Watch 5 för att kunna använda den till att få lösenord inmatat tex vid en installation etc på Macen?
Har Watch 5 och en iPhone XS Max, bägge med senaste OS, och flera Macar med senaste OS. Är det Catalina man måste ha också, eller är det nån inställning som jag inte hittar?

Vid en installation? Du kan låsa upp macen med klockan och det ställer du in i inställningarna på datorn. :smiley:

Jo, det vet jag, har använt det sen första versionen av Watch men jag snackar om det att den ska kunna skriva in lösenord som begärs av systemet medans man jobbar på Macen.

Det gör ju macen själv… varför aka du ha AppleWatchen till det?

Inte hos mig, tex när du ska in och kolla lösenord på webbsidor som man inte kommer ihåg i Safari Inställningar/Lösenord eller när man ska installera en app som inte kommer från Appstore, eller när man ska ändra i låsta Inställningar på Macen mm mm. Det var det man skulle slippa skriva in med nya Watch 5. utan man ska kunna be den göra det. Va en av anledningarna jag köpte den.

Det där använder man man Nyckelhanteraren till.

Eh? När system frågar efter lösen, har aldrig hänt hos mig då systemet kräver lösenord för då är det ju urbota dumt att ens fråga.

För att logga in på hemsidor är det absolut enklaste att spara lösenorden i Nyckelhanteraren. Vad är Nyckelhanterare på datorn? - Apple-support
Aktiverar man lagring i iCloud kommer du åt dina låsenord på alla enheter.

1 gillning

Tror du jag är helt ny? Klart att Safari loggar in efter nyckelringen och klart jag har iCloud etc för det, men ibland måste man få tag i en websidas inloggningsnamn och lösen för andra uppgifter när man behöver ange dessa.

Läs här om Watch 5 watchOS 6.x och lösenord inns en bra bit ner på sidan:

Och där står det så här:

MAC UNLOCKING
When using Apple Watch with a Mac, there’s now an option to approve security prompts (dvs lösenord) by tapping on the side button of the watch when prompted by the Mac, and the Apple Watch also now displays Apple ID verification codes for when you need to log in to your Apple account on a new device or browser.

Det är just det att klicka på sido-knappen jag inte får att funka, händer ingenting.

Nej jag tror inte du är ny och du behöver inte vara otrevlig för det.