Apples helhylletjänst för TV blir TV+

Från sajten:
Apples helhylletjänst för TV blir TV+ | Teknikveckan




TV+ är Apples egna innehållstjänst för filmer och tv-serier. Här kommer finnas allt i från program till barn och vuxna men allt i ganska så milt och mysigt format.

En rad kända skådespelare, artister och regisören JJ Abrams stod på scen när det presenterades.

Apple vill göra TV+ till källan för kvalitetsinnehåll på nätet. Det är inkluderat i TV-appen och släpps runt om i världen i höst.

Inga priser tillgängliga än så länge.

1 gillning

Canal+ var före sin tid. :wink:

Disney+

jag hade faktiskt hoppas hela itunes biblioteket skulle bli prenumeration…

Men Men.

väldigt klen pressent tycker Jag personligen.

1 gillning

Var det bara jag som tycker att presentationen inte var så speciellt informativ. Är det bara deras egna material som kommer finnas i TV+? Då kommer de behöva lägga det på en rätt låg prisnivå för att det ska vara intressant att prenumerera på tjänsten. Om andra tjänster som Netflix o HBO endast hade eget material skulle jag aldrig köpa de tjänsterna för det priset. Många frågetecken får väl försöka läsa lite på nätet om man blir något smartare.

Tv+ är deras egna tjänst bara ja men den ihop med en massa andra kanaler tjänster kommer vara sömlöst integrerat i nya TV-appen.

Lite så jag befarade, då måste man komplettera med massor av andra tjänster vilket inte känns så mycket Apple (jämfört med Apple Music) men de har väl inte så mycket alternativ o vi får se vart allt slutar.
Frågan är vart prislappen hamnar. Själv kan jag tänka mig typ 50 kr, mer än det så måste de lägga till en massa för att komma ikapp konkurrenternas utbud. Var ligger er smärtgräns för den här tjänsten?

Tycker de ska bli grymt intressant detta!

1 gillning

Det är egentligen problemet med alla streamingtjänster för tv/film idag. Ingen som har allt som det är på musiksidan
Osäker på vad jag är villig att betala. Amazon prime har en bra price point idag med 59:- men förhoppningsvis så bindlar Apple det med Apple Music/iCloud så att man kan få ett bra paketpris.