Aqara Hub uppdateras via nya firmware

Från sajten:
image

För er som kör Aqara Hub via appen Aqara Home så ska det nu finnas en uppdatering tillgänglig. Denna nya firmware-uppdatering ger stöd åt fler av företagets produkter i Apple HomeKit.

Den nya versionen ska efter uppdatering vara 2.7.4 och du ska få den via Aqara Home-appen. När och om den kommer via Xiaomi Home-appen vet vi i nuläget inget om.

Följande produkter får stöd i Apple HomeKit genom uppdateringen:

  • Smart Wall Switch D1 Triple Rocker
  • VRF Air Conditioning Controller
  • Air Conditioning Controller S2
  • Air Conditioning Controller (C02)
  • Aqara/Opple Wireless Scene Switch (2, 4 och 6-knappars varianterna)
  • Smart Dimmer Controller T1
  • Smart Plug T1
  • Smart Wall Outlet T1
  • Smart Wall Switch D1 Series
  • Smart Wall Switch H1 (med neutral)
  • Single Switch Module T1 (med neutral)

Nu finns ju som bekant inte alla dessa produkter att tillgå på svenska marknaden men vi misstänker att det finns någon som köpt hem via de traditionella marknadsplatserna.

Har du fått uppdateringen än?

Källa: HomeKit News

Japp. Fått den! :slight_smile:

Uppdaterar nu. Den ska fixa @Sevis problem med läckagesensorn :smiley:

1 gillning

Kan man ha hubben i både aqara och mi home appen samtisigt för att kunna uppdatera?

Ja. Man installerar aqara appen och väljer homekit mode. Då kan man gå in sen på hubben och leta efter uppdateringen

1 gillning

Tack! Hittade :slight_smile:

Tack :heart_eyes:

1 gillning

Båda mina uppdaterade :ok_hand:t2:

1 gillning

Någon som vet vad det är för skillnad på Aqara-hubben och Mi-hubben som säljs för en hundring extra med ett gäng sensorer?

https://www.mistore.se/sv/smarta-hem/hubs-systems-sensors/xiaomi-mi-smart-home-kit

Aqaran har HomeKit-stöd

1 gillning

Aha, det gör ju hela skillnaden, synd att Mi:n saknar det, grymt prisvärt kit annars.

Fått in allt i aqara appen men hittar ingen update :frowning:

Det första som hände var att jag fick varning för vattenläcka… Bu när jag skriver detta kommer jag på att jag inte kollat om jag har en vattenläcka…:flushed:

1 gillning

Den där sensorn e inte bra! Har inte fått den att funka sedan jag köpte den.