Aqara jobbar på att fixa firmware problem i 1.6.1

Från sajten:
https://teknikveckan.com/xiaomi/aqara-jobbar-pa-att-fixa-firmware-problem-i-1-6-1/

HomeKit News har fått information från Aqara om att de arbetar på en uppdatering på de problem som dök i upp i Firmware 1.6.1 av hubben.

Många användare som använder Aqaras hub upplevde att hubben och alla child devices (enheter kopplade till hubben) stod som offline och inte svarade i appen. Även om de för de flesta fungerade i HomeKit appen.

Även signalen för Zigbee och responstider blev försämrade i 1.6.1. Enligt HomeKit News så ska det ha varit en beta version som lyckades ta sig ut till slutanvändarna som resulterat i alla de här bekymmerna.

Uppdateringen planeras släppas någon gång i början av nästa vecka och kommer vara en nedgradering till version 1.6.0

Via:HomeKit News

Är du trots det här strulet att köpa Aqara hubben så går det att förhandsboka den europeiska version hos Webehallen via vår Affiliatlänk

Skönt att som hitta felet!

@Thor Varför står sovrum, vardagsrum, trappa, vinden med småbokstäver medan Kök, Livingroom och Default room börjar med versal? Jag hade blivit fullkomligt knäpp om det såg ut så! :joy:

Klarar temperaturgivarna kylen? Frysen? :slight_smile:

Kyl men inte frys har jag förstått det som.

Ok, min klarar tyvärr inte sända ut från kylen.

Vissa verkar inte ha några problem.

Jag har inte haft några problem med kylen

Jag är inte inne i appen så ofta, så jag behöver inte se det.
Men nu när du säger det så kan jag inte ose det

Ny vecka nu, hoppas dem löser detta under veckan…

Stör mig Aqaras uppdateringar i App store är på kinesiska.

/ventilera

Samma här! Har ingen aning om vad det är dom uppdaterar. Funderade på att klippa in det i Google translate men går inte att kopiera från appstore.

Gick in och gav dom 1 stjärna och en kommentar om engelska. Gör lika dant så kanske dom vaknar. =)