Aqaras smarta plugg på ingång

Från sajten:
Aqaras smarta plugg på ingång


image

Aqara har haft en smart plugg med europeisk kontakt på gång under ett tag nu (model No. SP-EUC01). Men det är först nu som vi ser att den börjar närma sig genom att den finns listad på Aqaras ryska sida.

Det är en liten plugg med måtten 62mm i diameter och 77.5mm djup, den kan närmast kan tävla med IKEAs minimalistiska plugg. Den fungerar över Zigbee 3.0 och du kommer troligtvis behöva en Aqara hub för att kunna styra den.

Den klarar av 2300W med max 10A, pluggen har även något som kallas barnlås som vi misstänker är att den fysiska knappen på pluggen går att stänga av i aqara-appen.

Via: HomeKitNews

2 gillningar

Så mycket kärlek!

Ser ju riktigt liten och trevlig ut. Tyvärr är det fullt i alla uttag här hemma.:joy:

Gillar formatet skarpt!

1 gillning

Blir denna billig kan det nästan vara det som får vågskålen att tippa över för ett Aqara-hub-köp :slight_smile:

1 gillning

Lyckades du inte göra dig av med ett problem precis? (Ikea) Nu ska du skaffa ett billigt märke från Kina. :slight_smile:

Hahaha, det har du kanske rätt i :slight_smile:

Jag har blivit nära nog invaggad av många användare här att Aqara är “the shit” men det kanske jag då har fel i? :slight_smile:

Kan inte prata för alla. Men allt mitt åkte i papperskorgen. :slight_smile:

Intressant. Hur kommer det sig?

Blocket menar du?

Dom prylarna jag har med Aqara funkar riktigt bra. Bara använt i några veckor men helnöjd. Känns som bra kvalité till riktigt bra pris.

Nope, inte ens det. Kg kastade allt. En hub samt 3 rörelsesensorer samt en temperaturmätare.

Vet ej, tappade kontakten titt som tätt. Kunde ej lita på dom, som man kan med hue.

Låter inte bra, precis av sådana anledningar man gör sig av med Trådfri.

1 gillning

Lyckades precis få tag på en från inet.
Verkar vara slut i många butiker.
Komponentbrist eller kommer Aqara släppa nya tillbehör snart?

Jag skrev lite om det i elpristråden men alla smarta pluggar jag kollade upp, typ D-Link, Tapo och olika sorters elmätare var alla slutsålda. Många som vill automatisera nu säkert!

1 gillning

Kanske är så ja, alla ska mäta förbrukning