Är Apple TV en onödig produkt 2020?

Jag går igenom om Apple TV börjar spela ut sitt syfte och är det verkligen nödvändigt att under 2020 köpa en Apple TV?

2 gillningar

Intressant synvinkel och trevlig läsning! Kul att se du är nöjd med den fantastiska tvn :heart_eyes::raised_hands:
Sen finns det dock lite MEN haha
Tex jag som köpte en Samsung 8serie av förra årets modell föredrar Apple TV 4K.
Dels kan jag via inbyggda apparna endast se HDR på Netflix tex, isf Dolby Vision.
Sedan finns inte eArc på min tv vill jag minnas, så har man som jag investerat i ett lite bättre surroundsystem så kan man inte få ut Dolby Atmos tex
En 82” idag som dock ska tackla det ligger nog på en hel del mer dollares än jag gav för min 8005 skulle jag tro, därav smidigt med ATV 4K för en tusing för att komplettera :slight_smile:

2 gillningar

Bra skrivet och intressant läsning!
Förstår dock inte hur du kan hitta HBO, SVT, Viaplay mfl? Min mamma köpte nyligen en Samsung-TV av ett billigare slag och har samma appar medan jag som köpte en Q7FN för ett år sedan endast har Netflix, Apple TV och YouTube. Hittar inte HBO, Viaplay, TV4, SVT osv… Gör jag något fel eller varför har Samsung valt att endast ha det i vissa modeller?

Gillar också gränssnittet som du skriver och är kanonnöjd. Ett tips är att du kan få dark(er) mode i YouTube-appen genom att aktivera “Öka kontrast” i inställningarna om du inte redan gjort det.

1 gillning

helt onödig fyller ingen funktion…

(inte läst artikeln)

Det beror väl på vilken TV man har eller kan man få in alla appar i alla TV fabrikat?

Du kör en Severydare. :joy::joy::joy:

Orka läsa :rofl::man_shrugging:t2:

1 gillning

Räknar med att @Marcus_Attefors köpt antingen en Apple TV eller en ny tv inom 5 år.

2 gillningar

Återstår att se hur Samsung kommer att sköta uppdateringar :face_with_rolling_eyes:

100%

Inom 3 år? :wink:

200%

1 gillning

Tv byter man efter 2-3 år :sunglasses: därför man inte lägger ner massa pengar på det… Den jag köpte nu kommer Max hänga uppe 3 år…

Så länge? Uppdaterar Andersson sin modeller så sällan? :joy::joy::joy::joy:

2 gillningar

Tror jag har bytt i snitt var sjunde år. Tycker inte att det händer så mycket som gör det intressant att uppgradera.

2 gillningar

Jagar på dom efter 2, sen kan man räkna med nytt nått år senare :rofl:

1 gillning

Slå ihop alla småbyten du gör och köp en grym tv direkt istället :slight_smile:

1 gillning

Han vill ju ha en vit var sjätte år. :wink:

exakt… vi är samma person

2 gillningar

Du och jag bubben :heart_eyes: