Är Apple TV en onödig produkt 2020?

As trist!

Det är det icke!

1 gillning

Jag kom till insikt för några år sen; Köp begagnat. Din Q90 är precis lika bra som den är idag om 3 år, men kostar mig en bråkdel av priset. :wink:

Vill man ha flera tv-apparater i hushållet blir det väldigt dyrt om man siktar på att skippa ATV.
Så nej det är ingen onödig produkt.

Alla dom apparna finns i AppleTV. Räddningen nu är TV4 andra kanaler - när man är comhem kund. Apple+ fick jag ju gratis ett år när jag bytte till iPhone 11
Har skaffat en liten smidig hållare som sitter på baksidan av TV Inga sladdar som hänger - och plats med laddning av fjärren.
En tusenlapp lär du inte få en AppleTV 4K för. Lägg på 50% snarare.

Körde HTPC fram till 2015 då jag köpte en Sony med Android TV.

Hårdvaran i tv:n är förstås underdimensionerad och den slutade få nya Android-versioner efter 7.0. Den kan dock köra alla medie- och streamingappar jag behöver och har Chromecast inbyggt. Med det uppfyllt kan jag leva med att gränssnittet inte är det snabbaste. Gränssnittet spelar mindre roll på en enhet där majoriteten av användningstiden inte spenderas i menyerna.

Inte värt en extra pryl i tv-bänken för att få bättre menyer, som jag ser det. Men många tv-apparater har ju betydligt sämre Smart TV-funktionalitet än Android TV. Min svärfar envisas med att köpa Grundig och dess smarta funktioner är helt odugliga.

Chromecast är en bråkdel av priset

Bråkdel i kvalitet,funktionalitet och värde. Slit och skräp produkt.

1 gillning

Skräp är väl lite att ta i va?

Inte när dom blir liggandes hos folk oanvända pga av att dom inte uppfyller kraven,eller att dom var inkluderade med någon dyrare produkt och dom aldrig använder den. Resursslöseri tycker jag.

1 gillning

Undra om du tror på vad du skriver ibland :thinking:

Känner du några kan de skicka dem till mig :slightly_smiling_face:

Vad har du för siffror på att det är så?

Vill du ha statistik från SCB? Naturligtvis så är det anekdotisk bevis från vänner,kollegor,släktingar. Den största anledningen är att dom vill ha en fjärr och ett gränssnitt.

Har inte du råd att köpa själv? Dom var ju så billiga.

Oavsett så det absolut viktigaste med en TV är bilden. Och man behöver ändå ha en extern ljudprocessor för att få en bra upplevelse. Otroligt många som köper dyra TV med massa lull lull och inte lägger en enda minut på att kalibrera. ATV / Chromecast/ BD eller PS4 har alla en framtid ett tag till :slightly_smiling_face:

Tänkte om du hade nått mer än en killgissning :slight_smile:

Nej du vet jag ger bara julklappar och får inga själv så jag såg en öppning :slightly_smiling_face:

Ingen killgissning. Det är något som pao är expert på. Det är observation.

Du tog texten från mitt tangentbord :slightly_smiling_face: