Autoplay i Apple Music

Har försökt ge Apple Music en chans gentemot Spotify och kör en 3 månaders provperiod jämsides med mitt vanliga spotify-abonnemang. Mitt största missnöje är att jag inte hittar något alternativ till Spotifys Autoplay. Alltså att appen alltid fortsätter spela musik tills jag stoppar den. Oavsett om en spellista tar slut eller om jag valt en specifik låt så fortsätter den spela liknande låtar. Nu när jag exempelvis ber Siri spela en låt så spelas den och sedan blir det tyst. Finns det nån motsvarighet i Apple Music eller behöver en göra spellistor till allt?

Välj ”Skapa station” på en låt så fortsätter Apple Music spela låtar utifrån den låten.

Men hur gör man om spellistan man lyssnar på är slut då? Spotify fortsätter spela liknande musik när ens egna låtar är genomspelade.

I så fall får man byta till Spotify.

Jag lyssnar aldrig på spellistor. Är kvar i vanan att lyssna på album från början till slut, precis som när det var cd och vinyl.

1 gillning

Ugh. Det finns alltså ingen bättre lösning… Precis som Marcus nämner tänker jag också på spellistor som tar slut. :slightly_frowning_face:

För att en spellista ska fortsätta spelas i det oändliga.

IMG_FD9E61D1DF2E-1

Men varför skulle man vilja att när ens egen spellista eller något Apple Musik satt ihop är slut ska annan random musik spelas? Totalt ologiskt. Då försvinner meningen med en fast spellista. Vill man har random musik byggd på en specifik låt skapar man en radiokanal.

Jag älskar funktionen, det är inte helt random musik utan exakt samma stil som spellistan. Har hittat ofantligt mycket nya artister och låtar tack vare den funktionen.

Det sker aldrig om man kör shuffle men säg att du lyssnar på låtar i slutet av en spellista, är ute i skogen eller liknande och springer och sen vips så fortsätter musiken på samma tema :slight_smile:

Kanske inte är för alla men jag gillar verkligen det :slight_smile:

2 gillningar

Och Apple musiks motsvarighet är "Skapa station"

Är ju inte samma funktion :slight_smile:

Jag syftade på “samma stil” Nej tycker inte det verkar vara någon bra funktion. Då tappar man vitsen med specifika spellistor. Då är Apple Musiks lösning bättre för då särskiljer man mellan funktionerna.

Finns en sådan funktion på Spotify också där man kan välja en låt och skapa radio.

Gällande den andra funktionen så är det valbart i settings. Vill man att det ska bli tyst i lurarna när en spellista är slut så går det att få så. Fler möjligheter för kunden helt enkelt :slight_smile:

bild

1 gillning

Varför är allting en tävling för dig? Tröttsamt faktiskt att man hela tiden måste kriga över dom val man gjort. Jag svarade på TS frågeställning och har ingen lust att rättfärdiga valet av AM. Håll dig till ämnet som är AM

Dra i handbromsen nu, det var ju du som började ifrågasätta funktionen som TS efterfrågade :joy:bild

1 gillning

What ever. Tröttsamt är det.

Kan bara instämma, bättre att hålla sig till topic :slight_smile:

1 gillning

Well, för att runda av saker då. Det verkar alltså inte finnas just den funktionen i AM utan det är skapa radio som gäller alternativt att använda Spotify?
Förstår att funktionen inte faller alla i smaken men precis som @Marcus_Attefors säger så har även jag hittat massor med artister genom funktionen. Samtidigt som jag är otroligt dålig på att göra egna spellistor som då tar slut väldigt fort och är så gött när det bara fortsätter strömma musik utan att behöva ha gjort nånting.
Men smaken är som baken och får väl leva utan den funktionen om inte nån på Apple också skulle börja dela min åsikt :see_no_evil:

1 gillning

För att dom ska veta din åsikt kan du skicka in den.

Tack! :slightly_smiling_face:

Jag har en hatkärlek till den där funktionen, tycker det är irriterande att den går in i “radio-läge” i stället för att börja spellistan igen (vilket ju är för att jag ställt in fel det inser jag) men det är också så jag upptäckt riktigt bra musik!