Avsnitt 269: En mans bekännelse

Från sajten:
https://teknikveckan.com/podcast/avsnitt-269-en-mans-bekannelse/

Thor kommer denna vecka med en bekännelse som får Peter att jubla, men även en seger som sticker i ögonen på en greenbubbleboy. Peter själv har testat en midrange-telefon och går igenom varför Samsungs försök till att få bort flärpen på telefonerna inte är rätt väg att gå. Marcus i sin tur är helt utmattad efter att ha installerat ett nytt mesh-nätverk i hemmet. Tur är att han nu kan komma upp i höga hastigheter när han sitter på toaletten.

Och Apple har presenterat sitt bästa juni-kvartal någonsin och har de äntligen förstått att iPhone inte är allt?

Älskar du det vi gör? Klicka dig gärna vidare och gå med i vår Patreon så vi kan fortsätta göra härliga produktioner framöver!

Du hittar podden på bland annat iTunes, Acast och Spotify!

Följ oss också på:

”Så poddar svenskarna. Hälften planerar att podda i sommar, 64 procent anser sig vara bra på att podda, 86 procent av poddarna har inga kapitel, 72 procent har uselt ljud…” (fri tolkning av Byggmax-reklamen)

Plåster på såren:

00:00 - 13:21 Samsung
13:21 - 21:30 Testa nätverk
21:30 - 29:49 Thors bekännelse
29:49 - 43:01 Apples kvartal
43:01 - Peter och lightroom

1 Like

Härlig lyssning, missat en del när jag haft semester… Skönt att vara tillbaka igen!

@Esse Har du sätt designen på Dyson? Valet av Xiaomi är inte så svårt… :wink: Kul att få sätta litet avtryck i podden… Och underbart @Thor att du inte kunde hålla dig ifrån att även du köpa dig en underbar Thailands skapelse… :slight_smile:

1 Like

Haha jag typ gillar den :slight_smile:

1 Like

Typ… :joy::joy::joy:

jag gillar Samsungs UI.

Thor dissar Göteborg. Kanske dags att gå ner i nivå på Patreon igen. :stuck_out_tongue_winking_eye::wink:

@Thor är bara avis då han bor ute på vischan

Small minded people…:heart_eyes:

vad har jag nu sagt?

Jag går upp en nivå i Patreon för varje diss av Göteborg. För övrigt är Thor poddens stjärna just nu. Var rädd om honom.

2 Likes

Vad har du emot Göteborg? :wink:

Du dissade Marcus fru för att hon var från Göteborg…:wink:

Jag minns hälften av vad jag sagt och andra hälften menade jag antagligen inte.
Men jag försökte nog säga att Marcus humor är en blek kopia av hans frus göteborgshumor. Han har liksom tagit den torra delen av Marie Kexet

1 Like

Haha ja så var det - du är förlåten!

1 Like

Inte mycket mer egentligen än att det har regnat varje gång jag har varit där och att ni har ett hockeylag som ägnar sig åt kulturell appropriering.

Misstänkte det hade något med sport att göra. :wink:
Där håller jag med dig. Vad fan har Västra Frölunda med indianer att göra.

Långsökt förklaring dessutom:

Klubben har sitt ursprung i Västra Frölunda IF, vars hockeylag på grund av namn och geografiskt läge i Sverige kallades “Vilda Västern”. När man ville ha ett mera etablerat artistnamn på 1990-talet, valde klubben mellan indianer och cowboys.

Låter borderline rasism.

1 Like