Bäst AirPlay2-högtalarna?

…och så är det ett sugigt tredjepartsfäste som ökar prislappen med 500,-… Man känner sig så blåst. :joy:
Har du något att rekommendera?

Därav denna tråden. :wink:

1 gillning

Inget väggfäste är schysst till HomePod… De dödar den underbara designen HomePod har!

Jag gillar dubbla HomePod så det blir min rekommendation, det verkade som om du var inne på dessa men att de inte gick att vägghänga. Därav mitt tips att det finns väggfästen.

Här kan du se exempel…

Det fästet var ju helt ok tycker jag, däremot att vägghänga ATV går ju bort. :joy::rofl:

B&O beoplay a9, en av de snyggare högtalarna som tillverkats senaste åren. Maffigt ljud

1 gillning

Också en prisvärd högtalare man kan ta 2 av :woozy_face::rofl:

Du kan ju design och skriva ut ett snyggt fäste i din 3D-skrivare :smiley:

1 gillning

Men jagr med de flesta. Köp Sonos. Hade en HomePod som jag inte var nöjd med. Klarare och finare ljud i IKEAs högtalare tom. Saknar djupet och att kunna spela högt. Men det löste jag genom att ansluta en sub.
Vart och vad ska du ha högtalaren till? Bara musik då och då eller ”daily driver”? Ska du koppla in tv:n etc?

MBL 2 st :innocent:

1 gillning

1500w, varför ha två? :nerd_face:

1 gillning

Mycket bra fråga! :+1: Min tanke är i första hand skvalpljud i hela lägenheten. Kök, sovrum, badrum etc. Men jag är också sugen på att ha lite fetare ljud i framförallt vardagsrummet, och då tänker jag mig kanske Sonos Play 5 där.
Vidare så är ju Sonos Move ett ruggigt intressant alternativ eftersom man kan ha med sig den, men OCKSÅ koppla in den i det befintliga systemet hemmavid!

Känns ju som att Sonos är en självklar vinnare, men jag ville sondera terrängen innan.

Har bara personlig erfarenhet av Sonos och HomePod som multiroom-system. Sonos är ju definitivt mer flexibelt och gär att anpassa betydligt mer efter behov. Jag har valt Sonos/IKEA och tycker att det låter som det är det du också ska köra på av de två jag testat :smiley:

Jag kör både Sonos och HomePod och det funkar bra. Airplay 2 gör ju att man kan köra olika högtalare tillsammans.

Det känns som att det blir Sonos. Men jag har inte fattat vad det är för skillnad på Sonos One och Sonos Play:1…?

Play:1 är den gamla som inte har stöd för Airplay 2. Sonos One har stöd och även touchknappar på toppen istället för fysiska knappar som Play:1 har.

Sonos har rätt nyligen ersatt Play:1 med Sonos One SL. SL är lite billigare än Sonos One då den inte har mikrofoner i sig och därmed inte stöd för röstassistenter. Så är det ingen dealbreaker kan du köpa One SL.

Brukar alltid vara lite rabatter på Black Friday så vänta tills dess!

Play 1 har inte Airplay 2. Håll dig borta från dom.

Tack för svaret!
Precis vad jag ville höra; One SL blir det! :slight_smile:

Och ja, inväntar ivrigt nästa fredag för att spendera mina surt förvärvade pengar så att jag kan bli Sonosifierad! :smiley:

1 gillning

Sonos Play 1 e ju dock snyggare tycker jag… så synd den inte fick airplay 2…