Bästa appen för foto/video?

Vilken kamera app föredrar ni? Jag kör endast Apples, tycker den funkar kanon, men man ser ju flera bra och rätt dyra i appstore… E dem bättre? Jag har testat ett par, men faller alltid tillbaka till Apples…

Den första frågan som bör ställas är om du bara vill point and shoot eller fippla med avancerade inställningar?

1 gillning

Vill nog ta en bild, sen ha massa avancerade inställningar… Helst i samma app…

Först ta en bild, sen redigera i samma app? Eller menar du att alla inställningarna görs innan kortet tas?

Jag har testat många kameraappar genom åren men faller alltid tillbaka till Apples egna av den enkla anledningen att den är snabbast att komma åt och att det inte går att sätta en annan app som standard. Ofta tar man ju fram kameran direkt från låsskärmen (iaf jag) och sen tar man snabbt ett kort.

Tips för att få lite bättre bilder i vanliga kameraappen är att aktivera rutnätet. Blir betydligt enklare att få rakare bilder. Jag gör hellre efterbehandling på bilderna och just nu har jag svårt att slita mig från Photoshop Express (iPad och iPhone) samt Pixelmator Photo (enbart till iPad). Det är två väldigt kompetenta redigeringsprogram där det går att få en riktigt risig bild att bli helt okej =)

1 gillning

Låter som de är de bästa sättet jag redan kör på då… :sunglasses:

1 gillning

Ja det går ju att göra otroligt mycket med både Pixelmator och PS Express om man bara vågar prova sig fram och testar och ser vad alla olika inställningar gör.

image image

2 gillningar

image

2 gillningar

image

Ja men helt klart en jävligt bra app!

Jag älskar att lägga på filter…

1 gillning

Skippa filter och börja lek själv! Betydligt roligare och blir många gånger mycket bättre också =) De redigerade bilderna ovan är bara från helt egna inställningar inga förgjorda filter =)

1 gillning

Nice! De måste jag våga!

1 gillning

Var tvungen att slänga upp denna på Youtube för att visa dig en magisk funktion i Pixelmator Photo. Helt sanslöst coolt:

8 gillningar

Jag använder Snapseed för att redigera lättare grejor och Obscura för mer avancerat!

1 gillning

Å den finns bara för iPad?

Fan så coolt

Japp bara iPad!

Inte iPad air2?

Ska kolla…

Nope, trist…