Batteri Xs

Hmm :thinking: Min iPhone Xs drar 6% isch på natten. Wifi, data, blåt, low batteri mode. Mm

Känns onormalt mycket för att inte använt den.

bild bild

Starta om den på kvällen innan och jämför.

Provar ikväll/natt :+1:

Det minskar alltså 6% på en hel natt? Säg att du sover 6h, då är det 1% i timmen. Det är väl inte mycket?

Har aldrig kollat brytt mig om hur mycket den drar udnder natten, 6% låter väl kanske rimligt ändå ( den gör säkert saker i bakgrunden ändå ) ?.. kanske kan få ner den 1-3 % … mina iPad som står i f läge drar 1,5 % per natt …

Ska prova flightmode inatt. Något som ni skriver måste ju dra i bakgruden. Men low battery mode ska ju strypa allt. Har även själv valt att bara ha notiser för sms och telefon. Allt annat är aktivt ”appande”. Kanske dålig täckning som gör att den ”letar nät” men kanske först vid 1 stapel av 4.

Min ligger på laddplattan när jag sover…

1 gillning

Jag har slarvat och inte alltid laddat till ca 85-90%, batteriet håller längre då. Vill inte ladda på natten

Min ligger alltid på en laddplatta när jag inte använder den… hemma som på jobbet… har laddplattor i hela lyan hemma :sunglasses:

Det där väl bara en myt…

1 gillning

Elbilar exempelvis Tesla kör efter den strategin så det finns nog fog att anta att det inte är en myt.

Även Apple rekommenderar att man ligger mellan 20-80% om man vill optimera batterilivslängden.

Kan det inte vara så att några appar har blivit uppdaterade på natten?

Nää , sånt stängs av när strömsparläge e aktiverat ( har ja för mig - orkaninte googla) …

2 gillningar

Rätt

Så är det nog. Då kanske han porrsurfar i sömnen. :joy::rofl:

2 gillningar

Jag tänker att de byggt in en sådan funktion. Vem orkar sitta och vakta tills batteriet laddat till 80%? Jag har som @Sevis min på en laddplatta bredvid sängen. Om batteriet försämras så till den milda grad av det fram tills att jag byter telefon så byter jag hellre batteri än att sitta och vakta och bekymra mig över batterikapaciteten :wink: Har haft min Xs sedan release ocv batteriet är fortfarande på topp

1 gillning

Haha japp :zipper_mouth_face:

:shushing_face:

Det var bara 6% inte 69% :stuck_out_tongue: