Bensin- och dieselbilar kan förbjudas 2030

Jobbigare med kobolt. Men det är inte så viktigt verkar det som? Kvinnor och barn i DRC är det väl ingen i Sverige som bryr sig om?

Heja 300kg batterier i varje bil. Vidrigt.

Tesla är iväg bort från Kobolt.

Det är väldigt lätt att sitta som du bakom ett tangentbord och ondgöra sig över utvecklingen som är oundviklig. Lätt att vara högfärdig.

1 gillning

Wow, det hade ju varit helt magiskt! Har hoppats på grafen-batterier, känns rimligt. Borde väl gå rätt enkelt att producera från avfall också :slight_smile:

Som vanligt är det Tesla som leder utvecklingen.

Så det rättfärdigar vad som sker idag att “Tesla är iväg bort från Kobolt”?
Lätt att vara korkad.

Nej vem har påstått det?
Ja det har du bevisat gång på gång

Du tydligen med en länk till en artikel som enbart innehåller gissningar. Men du kanske inte läser vad du länkar till?

Återkom när batterierna är koboltfria. Tills dess så kvarstår faktum om kobolt, Tesla och dess utnyttjande av kvinnor och barn i DRC.

Så alternativet enligt dig är att aldrig släppa något som kan ha negativa påverkningar på både människor och natur. Då tycker jag att du loggar ut från den enhet du just nu använder för att skriva ditt trams här och lämna den på återvinningen. Sen tar du och flyttar ut till en grotta och lever som en eremit.
Newsflash allting du har i din ägo har på något sätt påverkat människor och naturen i negativt. Du är en hycklare av stora mått mätt. Som jag nyss skrev det är lätt att sitta bakom ett tangentbord och har hög moral.

Du har missat att det finns biobränslen? Din (och många andras) fetisch kring batterier som härstammar från sent 1700-tal verkar inte sund.

Hycklare var det ja.

Nej då jag vet att det finns biobränsle men jag tror inte att det är framtiden.
Solenergi därmed är “gratis” och finns i oändliga mängder.

Innan man börjar att ondgöra sig över kobolt utvinning ska du nog tänka på dom barn som har sytt dina kläder. Som sagt du är hycklare. Pinsamt är bara förnamnet.

Batterier har utvecklats bra mycket mer än förbränningsmotorer sedan de uppfanns :rofl:

Men du får tanka mat i din bil om du vill varsågod :wink:

1 gillning

Men det är fortfarande batterier och fungerar på exakt samma sätt.

Tack! :slight_smile:

Du vet att jag jobbat med bildelning tidigare va? :slight_smile:

1 gillning

Ja det var ju en förenkling av rang :laughing:

Vad är skillnaden?

Att du ens behöver ställa den frågan betyder att du är så högt upp i det blå att du lider av syrebrist till hjärnan :laughing:

Tack igen, trevlig helg!

Klart fan du har jobbat med att rädda världen! :smiley:

Även om det är thanksgiving och ett av världens mest bokade hotell så att vänta 2 timmar på att ladda bilen visar problemet :slightly_smiling_face: