Bilar med sladd: Väderkändisen från SVT som blev miljöhjälte

Från sajten:
https://teknikveckan.com/nyheter/bilar-med-sladd-vaderkandisen-fran-svt-som-blev-miljohjalte/


image

Denna vecka gästas vi av en riktig klimatkändis! Den från SVT kända meterologen Pär Holmgren har lämnat TV-världen och kandiderar nu till EU-parlamentet för Miljöpartiet. Hur illa är det egentligen ställt med klimatet? Anders och Fabian funderar på hur elbilspolitiken skulle utformas om de själva fick bestämma. Dessutom har Anders elbil börjat rosta och Fabian har fått sin första repa.

Intressant podd, men jäklar vad kass ljudkvalité det är…

Tycker precis tvärtom mycket fin teknisk kvalité på denna Pod. Det är möjligtvis inte du som använder dig att någon voiceboost eller “uppspedning” av ljudet ?

Hej! Vi lägger mycket energi på ljudet. Jag har trots allt en platinumskiva i from av en sommarhit och 7 miljoner spelningar på Spotify bakom mig som musikproducent. Vi komprimerar rätt hårt á la ett kommersiellt sound, kanske är det det du reagerar på? Smaken är som baken.

1 gillning

Det enda jag är intresserad av är... kommer vi höra Pär Holmgren sjunga!?

Kan vara komprimeringen. Låter inte bra på min B&O-anläggning. Kanske får köra hörlurar istället.

Bjorsi: Jag är uppväxt med B&O grejer, låter ofta bra, men med all respekt vi kör rätt mycket finare grejer än så här när vi redigerar podden.

Peter: Självklart kommer Pär sjunga! :slight_smile:

1 gillning

Låter bättre nu, kanske var något tjal med nätverket :slight_smile:
Nu får du skriva vilken sommarhit du ligger bakom :slight_smile:

Bla Spotify och lite andra låtar med svenska artister. :slight_smile: