Bild på Sonys kommande hörlur

Från sajten:
image

Det har läckt ut bilder på Sonys kommande trådlösa hörlurar.

Sonys hörlurar WH1000XM3 anses allt som oftast tillhöra några av dem bästa hörlurarna med ANC.

Nu har bilder på uppföljande generation lägga ut på internet. Det är på den brasilianska motsvarigheten till patent och registreringsverket verkssidan som uppgifterna har kommit.
Bilden på hörlurarna visar att lurarna kommer se näst intill identiska ut med föregångaren. Tillsammans med bilden kommer även en produktmanual.

Mycket av informationen i produktmanualen är dåligt men några saker som kan urtydas är enligt TheVerge

  • Bluetooth v5 (updated from v4.2)
  • 2W of rated power consumption (down from 8W)
  • 40 hours of operation when connected via headphone cable and noise cancelation on max (up from 36 hours)
  • Something new called “speak to chat,” perhaps making it easier to work with Google Assistant, Siri, and Alexa (they require a button press now)

via: TheVerge

Spännande! Det jag saknar är väl riktiga knappar samt möjligheten att byta mellan enheter utan att para om i dagsläget!

Exakt. Det är ju på många sätt de perfekta hörlurarna. Men, jag som byter mellan, iPhone, MBP och Apple TV ganska regelbundet blir ibland tokig på att para om dem.

Hehe ja, jag har gjort det till rutin att hålla inne on-knappen för att sätta den i parningsläge nästna varje gång nu :slight_smile:

Det är ju tyvärr så man tvingas göra. Önskar det fanns ett smidigare sätt.

Istället för att stänga av och sedan starta igen i parningsläge kan man ju koppla bort dem från den befintliga enheten och sedan para med den nya. Går i alla fall lite snabbare. Men ja, det är ett aber… Jag har haft mina XM2 i flera år och varit nöjd förutom tre saker; samtalskvaliteten (mikrofonen är under all kritik), att man enbart kan vara uppkopplad mot en enhet i taget, samt storleken (det är både en för- och nackdel). Jag har till sist slagit till på ett par AirPods Pro som jag tänker blir mina daily drivers när jag är ute och går osv., just på grund av att de är så smidig att bara slänga ner i fickan. När jag reser eller liknande, och behöver bättre ANC och batteritid, kommer jag ta med mig mina XM2.

Men om XM4 kan presentera bättre mikrofon etc. kanske det blir ett köp… :slight_smile:

Håller verkligen med dig i beskrivningen av lurarnas svaghet. Själv har jag ett par AirPods som “gå runt med” lurar. Tycker det känns otroligt konstigt att knalla runt med ett par stora over ear på huvudet. Likaså hemma när jag lyssnar på poddar kan ofta AirPods åka på. Men om sonen sitter och skriker i sitt headset när han spelar åker Sony på en form av artificiellt lugn sprider sig i kroppen…:grin: