Bildskärmstips efterlyses!

Har fått lite för mig att jag är sugen på en ny skärm, byta ut den 24" HP-skärm som jag i dagsläget använder. Givetvis har jag lokaliserat ett antal önskemål om finesser som jag skulle vilja ha, men inte lokaliserat någon skärm som får mitt nördiga hjärta att slå lite extra, än.

Önskemål

  • IPS-panel för bästa betraktningsvinklar, övertyga mig om jag har fel
  • Gärna högre upplösning än 1920*1080
  • Inbyggda högtalare, för även om de låter som burkigt skräp så är det bättre än tystnad för enkla skitsaker
  • 21:9-format? Skulle onekligen vara smidigt att kunna ha flera kodsnuttar öppna bredvid varandra eller för all del, sprida ut det på horisontalen vid videoredigering.
  • HDMI och DisplayPort lite givna, USB-C vore trevligt
  • Extra trevligt om den inte ser ut som en påse skridskor eller som att den gör sig bäst undangömd i ett serverrum
  • Ser helst att priset är under femsiffrigt, ganska så väldigt gärna faktiskt…

Något jag missar? Några bra tips? Har småspanat lite på Dell Ultrasharp U3415w men dels känns den lite stor och vad jag förstår, rätt gammal?

Är ingen expert här men la en hel del tid för ett par år sedan. Det jag kan säga är att du absolut ska köpa “omkring” 4k-upplösning. Det är magiskt, fantastiskt, skönt för ögonen och magiskt igen :slight_smile:

Titta också på om den kan drivas och få bildsignal via USB-C, är ju riktigt snyggt (om din dator stöder det) att endast ha en sladd till skärmen.

Lycka till och berätta vad du väljer till slut!

1 gillning

Håller med, alla pixliga skärmar måste bort. Högre dpi åt folket! :innocent:

1 gillning

USB-C finns och vore tveklöst att föredra som så, delvis en MacBook Pro som skall kopplas in i tid och otid :slight_smile:

Funkar kalas med en MBPr med USB-C/Thunderbolt 3 och en sladd till min LG 5k 27" skärm från Apple. Både laddar och dataöverföring samt skärmen har en USB-C hub med fyra portar, men klart under femsiffrigt blir det inte för skärmen. kolla på Apple vad den på 24" kostar.

Har en 27" 4k-skärm (16:9) hemma och nämnda Dell U3415w på jobbet.

Föredrar Dell-skärmen alla dagar i veckan, trots att den inte har lika hög pixeltätet. Perfekt för mig att köra två eller tre fönster i bredd. Finns väl i uppdaterad version, U3419W, men jag vet inte vad som är ändrat och om den är värd ett par tusenlappar till.