Bolt utmanar Uber i Stockholm

Från sajten:
Bolt utmanar Uber i Stockholm | Teknikveckan




Uber har funnits ett bra tag i Sverige och nu kommer de få konkurrens i form av Bolt som tidigare hette Taxify som nu lanseras i Stockholm.

Bolaget ska redan ha 500 anslutna chaufförer och till Veckans Affärer säger Sverigechefen Nils Wijkmark att den största skillnaden mellan Bolt och Uber är att bolaget ofta kommer att ha en lägre avgift i form av olika erbjudanden och rabatter – men baspriset är detsamma som Uber idag har. Bolaget kommer även trycka mycket på att de är ett europeiskt bolag och inte heller är toppstyrt som sin konkurrent Uber.

Totalt har Bolt 25 miljoner användare globalt och vill ni läsa mer och ladda ned deras app till iOS och Android kan ni klicka er vidare här.

Via VA

Bra !! Pris krig gillar vi ! :cowboy_hat_face: men som vanligt är de väl nån aktör som ryker istället :man_shrugging:t2:

Tror inte det kan bli billigare utan att det blir ännu mer skit.

2 gillningar

:joy: sant :+1:t2:

Nu har jag åkt tre gånger med Bolt. Första gången vad det en bil som var väldigt skitig inuti. Andra gången som vilken Uber som helst. Tredje gången blev det lite lång väntan.

Ofta har Uber varit billigare men från resa två har jag använt olika erbjudanden. Tex igår, halva priset. Nu fick jag 5 resor till 50% de kommande 6 dagarna. Ett problem är ju om man prisar ut konkurrenter och sedan får ”monopol”. Men då jag inte är gjord av pengar blir det såklart Bolt så länge det är så billigt. Och med 50% blir det nog några extra resor.