Bose släpper orimligt snygg bärbar högtalare

Från sajten:
https://teknikveckan.com/ljud-bild/bose-slapper-orimligt-snygg-barbar-hogtalare/


image

För 349 dollar, 3500 – 3700 kr efter valutapåslag och moms, får vi en Bose Portable Home Speaker med 360 graders ljud och 12 timmars batteritid.

Vidare ansluter den via Wifi eller Bluetooth och har AirPlay 2, Alexa, Google Assistant och Spotify Connect.

IPX4-klassad vilket betyder att den kan få vatten på sig men du bör dock inte rikta vattenslangen mot den.

USB-C-docka för 25 dollar kan köpas till. Men annars går det att sätta in USB-C-kabeln rakt in i enheten.

Färgerna är ”Triple Black” och ”Luxe Silver”. Ingen Fluffy Cloud så långt örat kan nå dock. Lansering 19 september.

Har du ingen bild på den snygga högtalaren :thinking:

1 gillning

Inte helt fel, men ser uppochner ut på nått sätt.
Ca 3600:-, då får vi hoppas den låter bra också, men det brukar ju Boses prylar göra.
12h låter härligt långt om man kan spela så länge med iaf lite kräm.
Inget Siri?
Ingen app?

Siri finns inte i tredjepar ännu :frowning:

Det är väl just det Bose inte brukar göra. Låta bra alltså. :wink:
Fast jag har ju inte lyssnat på prylen i fråga förstås.

Hade ett par Companion 20 till datorn en gång i tiden. Bose "TrueSpace"-ljud var en hemsk upplevelse. Fy! Sålde dem illa kvickt.

Fortfarande ingen som slår min mega boom, den kan rulla runt i sanden hela somrarna och bada lika vilt som barnen… :sunglasses: en bärbar högtalare ska klara allt tycker jag!

Gillar idén med docka. Skall bli intressant att se vad Sonos visar nästa vecka :wink:

Viktigast av allt. Låter den bättre än min HomePod? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 gillning

Har Companion 50 - älskar dem nästan lika mycket som min förstfödde.

De e ja helt säker på !

Jag också för min låter som skräp :rofl:

1 gillning

De har ju också det där hemska TrueSpace-köret. Finns ju inget mittfokus alls. Hela stereobilden blir ett enda blurr. Till och med mono-inspelningar låter “space:it” i brist på bättre ord, det ska de inte göra.

Men jag är nog inte målgruppen hel enkelt. Vill ha de traditionella hifi-parametrarna i fred. :slight_smile:

Hmm - känner inte alls igen det men jag är faktiskt lite svag för musik som jobbar mer med bas än mellanregister…

1 gillning

Ja vem vill ha tystnad vid dyken. :smile:

1 gillning

Om jag inte missförstått något innebär 349 dollar med 25% moms nog snarare runt 4200 kr.

Jag försöker vara positiv…

De ska va tryck i dyken :wink::sunglasses:

Jag gillar designen. Men Bose är ju Bose vad gäller ljud. Men å andra sidan, ute på altanen sitter man ju inte med HiFi-öronen. Skulle vara kul med en jämförelse med marknadens bästa(?) vad gäller ljud i denna prisklass, Dali Katch.