Com Hem Hub, ComHem Play och ComHem Play+ i en salig blandning

Från sajten:
image

Com Hem TV Hub, ComHem Play och ComHem Play Plus är olika saker som gemensamt bildar ett en och samma tjänst som blandar tablåTV och streaming till teven, datorn, mobilen och iPaden.

(Ja det stavas faktiskt annorlunda beroende på vilket epitet som kommer efter Com Hem)

Vi reder ut vad som är vad i det hela och hur det fungerar i denna maffiga 20 minuters video.

Produkter i videon

Ingenting spännande har väl hänt med Com Hem TV Hub sedan den släpptes?

Den har slutat starta om i tid och otid :smiley:

1 gillning

Alltid något.

1 gillning

Det kom en liten nyhet från Comhem precis.

"Com Hem Och Boxer förnyar avtal med Discovery och lanserar Dplay till sina tv-kunder

Com Hem och Boxer har kommit överens med Discovery Networks Sweden om ett nytt avtal för att fortsätta distribuera deras kanaler till sina kunder. I början av 2021 lanserar Com Hem och Boxer även Dplay till samtliga tv-kunder. En befintlig tv-kund som köper Dplay via Com hem och Boxer kommer dessutom att kunna se alla matcher från Allsvenskan och Superettan via sin tv box.

"Com Hem och Boxer förnyar avtal med Discovery och lanserar Dplay till sina tv-kunder - Comhem Play

Vilken tv streaming rekommenderar ni? Comhem, Telia eller Telenor? Via Apple TV

Jag kör Telia och är helnöjd!

Jag kör Telenor. Appen är så där på Apple TV och den saknar surroundljud vilket är lite surt när man tittar på HBO som ingår i det stora kanalpaketet.
Kollar typ aldrig på linjärtv så hade jag inte delat med föräldrarna så hade jag nog skippat det.

Telia har varit efter på det här. Men nu har de en riktig Android box som kan mäta sig med Tele2: