Tråd: Posta bilder på ditt hemmakontor

Vår arbetsgivare har beslutat att alla som kan ska jobba hemma nu och jag började redan förra veckan. Nu är även barnen hemma från förskolan så fick klämma in dotterns skrivbord i vårt sovrum så jag kan sitta ostört och bekvämt.

Får ni inte heller sitta på jobbet? Upp med en bild på ert provisoriska eller fasta kontor :slight_smile:

2 gillningar

Snyggt ändå !! Jobbar ju då tyvär som kock - då krävs de ju tydligen att man e på jobbet … gör ca 60 timmar i veckan nu sista 3 veckorna , de lugnt de snart över :joy::zipper_mouth_face:

Har ni ens folk att laga mat till?

1 gillning

Min chef sa att det går inte komma undan det här viruset så kom in och jobba så fort jag är piggare bara… :sweat_smile:

En del sjuka på jobbet så då får man hoppa upp och sätta sig på trucken. Skolor, äldreboende och sjukhus måste få sin mat levererad. Restaurangerna däremot har det tufft nu.
bild

2 gillningar

Mer än någonsin - psykboende vetuju !

Vi har kört hemmakontor från förra veckan. Växlar mellan hemmakontor och kontorsplats på stan så ingen större skillnad för mig,

Ah tur det!

Mm , så de lär ju bli ännu mera högtryck pga :beer:

Total nedstängning jobbas på … :man_shrugging:t2:

Jag jobbar vanligtvis 7 av 10 dagar hemifrån så jag är van vid upplägget, är anställd i Sthlm men bor i Gbg. Dock verkar direktiven hos arbetsgivaren luta mer och mer åt att alla som kan jobba hemifrån ska göra detta.

en vecka ledigt… frun jobbar högvarv så jag sköter markservice.

…Det ska grillas idag.

4 gillningar

Men fy i helvete så cool!!!

Påverkas du hårt av Corona? Måste vara halvtomma plan?

Faktiskt inte. Det är tom lite mer jobb för mig just nu för vi har parkerat ett gäng A38 och ersatt de med B77 som jag kör. Men har en veckas påtvingad ledighet för jag jobbat förmycket.

Hur cabin faktorn är kan jag inte kommentera.

3 gillningar

Min battlestation. Min musmatta som täcker 50% av skrivbordet är i tvättmaskinen.

(Tips på lösa sladdarna vid höj/sänkbart skrivbord mottages.)

1 gillning

Sitter vid det här skrivbordet typ 2ggr perr annars :smiley:

1 gillning

Jag har fäst en skarvdosa under skrivbordet och sedan kopplat allt till den så att det bara är en kabel som hänger från skrivbordet. Alla andra kablar har jag satt upp med kabelkanaler. Har specialkanaler som är mer öppna än vanliga kabelkanaler och som har krokar under för att fästa mer temporära kablar.
Tagit hål i skrivbordet för att kunna dra upp kablarna direkt till skärm mm. För att laddkablar och liknande inte ska ramla ner så använder hållare som ser ut åt de här hållet. Kabelhållare dubbel | Clas Ohlson

I vanlig ordning kan man inte hitta något positivt med detta virus, jobba hemifrån finns inte på kartan.

Jobbar på en f-6 skola så det är bara infinna sig där varje morgon. Så länge man inte har några symtom. Och mycket tid ägnas åt att komma fram till en pandemi plan om hur vi håller skolan flytande med minimal personal.

2 gillningar