De 29 vinnarna i Teknikkalendern 2019

Även Ullared-Mathias var med har jag hört från en säker källa.

1 gillning

Grattis till alla vinnare! Nu får ni allt ta er i kragen och bli patreons så att vi kan få en minst lika rolig julkalender nästa år.

1 gillning

Hej!

Här har du bland annat ditt fina namn i snurran - från lucka 9!

:slight_smile:

Tur att man inte vann alkomätaren just nu. :crazy_face:

2 gillningar

Ingen vinst… Får dränka mina sorger i ännu ett glas Rom. :sob:

2 gillningar

Lite svårt att få med alla på ett varv när det är 1000 st som anmält sig.

3 gillningar

Kärt barn har många namn. :joy:

1 gillning

Tycker det va bra faktiskt! Vi som är patreons belönas ju med annat :ok_hand:t3:

1 gillning

Fantastiskt roligt lotteri. Nästa år ska jag vara mer på hugget. Anmälde mig inte till en enda lucka så jag sitter här tränar för nästa år…:innocent:

2 gillningar

Tycker detta var skitbra och gläds med dom som vann. Är förträffligt det ni gör och med detta som en bonus. Synd bara man inte fick vinna :slight_smile:

1 gillning

… med vad?

1 gillning

Meh :expressionless: ingen vinst. Såg mitt namn nära nån av dragningarna. Nåja grattis alla. Kul Julkalender. God jul :christmas_tree:

Jodå. Den lilla datorn i lucka 22 gick till en liten Patreon. Så vitt jag kunde se😉

Grym kalender, hoppas på en uppföljare nästa år!

God jul!

1 gillning

Ahh vad kul!!

För att få fler patreon så skulle man kunna ha några utlottningar under året som bara är till just patreons ( säger inte det för att jag är, men jag vet andra som kör så).

Sen kan man släppa podcasten ett par dagar tidigare för patreons innan det släpps publikt etc.

1 gillning

Hej! Ny följare här!

Tack för julkalendern detta året - tyvärr ingen vinst för mig, men grattis till de andra som vann! :slightly_smiling_face:

Många med mig som uppskattar utlottningar mellan varven och de videos du lägger ut - keep it up!

Podden är en bra grej - nu är den dock reklamfri för just Patreons.

Vi kan inte ha utlottning när pengar är inblandat enligt svensk lagstiftning - däremot tävlingar men då hamnar man i det där träsket med motiveringar och vinstskatt och hela faderuttan.

Kan inte det här alls, men menar du att ni inte kan anordna en utlottning bland era medlemmar även om inte pengar är inblandade i själva lotteriet?

Det är väl så att utför man en prestation för att vinna så ska vinsten räknas som inkomst och beskattas av vinnaren, anordnar man ett lotteri ska man väl ha tillstånd av något slag. Vet inte exakt vad som gäller med storlek av belopp men vad det gäller lotterier så är det Lotteriinspektionen som sitter inne med svaren.

Nu mera får man anordnar lotterier utan tillstånd om det inte finns någon insats - jag tror Lotteriinspektionen skulle anse kostnaden att vara patreon en insats.