Stora elsparkcykeltråden

Håller på att testa Xiaomi M365 och Ninebot S2 just nu och är helt kär och inser då även att jag måste köpa en egen.

Tänkte att vi kunde fylla på med modeller vi har testat här, tips på reservdelar, modifikationer, köpråd - ja ni fattar.

Äskade min M365a innan den gick i graven.

Nu är den en moddad Joyor xs5

Hur länge höll den? Recensionsexet jag fick åkte på punka efter 300 meter haha. Ninebot har punkteringsfria däck så det känns ju bättre än så länge iaf.

vill minns jag köpte den 2017.

1 gillning

Frugan vill ha en rosa…
Joyor har en rosa… Men finns det någon annan?.

Jag vill gärna också ha tips på vilken modell som är den bästa.
Funderar på Xiaomi M36 för ca 4000 kronor eller möjligen om jag ska köra på Xiaomi M365 Pro för ca 6500. Eller Ninebot.

Men så svårt att veta vilken modell som är bäst och hur länge de håller och sånt. Nån som har rekommendationer att dela ut?

M365 PRO har ju fått 45km räckvidd gentemot 30, ett jäkligt nice lyft… satt och dreglade idag på dom…

Så - kan ja hyra lime / Voi i Helsingfors …??.. ska på kryssning i helgen , får ingen rätsida på vart dom kan finnas , men googlar man så ska de finnas …

Jag har fått låna elsparkcyklar och det var Xiaomis M365 och Segways Ninebot.

Tyvärr fick M365 punka efter 300 meter så kunde inte utvärdera den men tittar man på utsidan så har ju Ninebot en snyggare finish utan synliga kablar. Den har elektrisk broms istället för handbroms som m365 har och även hastighetsmätare.

Gillade verkligen ninebot då det känns som en välbyggd spark. Ska dock få låna hem m365 och Pro nästa vecka igen och se hur dessa är!

Hur fungerar det vad gäller byte av batteri när den är gammal på elsparkcykel… i synnerhet att dessa är fastmonterade? Man har väl inga garantier på att hitta samma batteri med tanke på att det utvecklas hela tiden? Har själv en elcykel som jag köpte för ca 1 år sedan och batteriet måste laddas hela tiden mer och mer. Det visar sig att köpa enbart batteri är väldigt dyrt samt som det verkar att dessa batterier kommer inte finnas så länge till på marknaden pga denna cykelmodell har sålts ut.

Vad gäller batterier, renovering, utbyte etc, ta kontakt med [email protected] (jag har inga aktier i det företaget).

Påstås vara från 1916.

5 gillningar

Tack för infon.
Uppdatera gärna igen när du hunnit testa dessa.
Vore kul att höra vad du tycker.

1 gillning

Det ordnar vi!

1 gillning

ok, Tack för tipset. Deras hemsida fungerar inte…

Har laddat mitt batteri till min mini elcykel hos batteridoktorn. Nu kan jag tydligen cykla 100 km i ett sträck. Kostar 4500 kr. Billigare i alla fall än att köpa ny elcykel.

@Marcus_Attefors M365 vs. M365 Pro? Man är ju inte fjäderlätt så känns som att Pro är att föredra, eller bör man vänta på någon eventuell ny modell? :thinking:

Har ca 4km till jobbet och kan ladda där om så behövs, inga backar eller liknande.

Pro Pro Pro! Är dock andra modeller på ingång Men inga gigantiska skillnader vad jag förstått. Sett vår recension av Pro?

1 gillning

Nej har nog missat den faktiskt! Ligger den på 99?

Macradions YT! Prenumera så gör du min dag :kissing_heart:

2 gillningar