Den stora fototråden för oss med iPhone 11, iPhone 11 Pro och Max

Nästan, mobilen lutandes mot hushållspappers rullen :stuck_out_tongue:

lite distorsion med ultra vidvinkel

3 Likes

Med vilken som helst vidvinkel blir det distorsion om man riktar den upp eller ner, har en 12mm UWA till mina systemkameror som är rätlinjig, men då måste man hålla kameran rakt åt alla håll.

Byte upp mig ifrån 11 PRO till 11 PRO Max :ok_hand:t2::sunglasses:
Älskar denna kamera!

2 Likes

Från dpreview… rätt coolt :slight_smile:
iPhone 11’s coolest photo feature is the hardest one to find

Var är de tagna?

4 Likes

Tog när jag grillade idag :sunglasses:

4 Likes

Träffade 2 underbara corgi valpar idag… :paw_prints::dog2::blush:

4 Likes

Bra bild i alla hänseenden.

1 Like

Svårt å inte få en bra bild på små underbara corgi valpar… :smiley: den rasen e magisk… :+1:t2:

2 Likes

Bilden fångar action bra, men tycker det vita är utbränt, dvs har inga data, skulle nog editera om den om den nu är editerad annars är det nog kört.

Håller med, den bilden håller inte måttet.

Det är ju en telefonbild, så man får ta det för vad det är och inte jämföra med en systemkamera. Jag tycker den är bra, det är ju djur i rörelse.

1 Like

Även en modern mobil klarar bättre än så, och jag sa inte att den var dålig i sig bara att det vita inte såg rätt ut…

Jag tycker oftast är ju mobilbilder oplanerade ögonblicksbilder och inte riggat ljus, reflektorer osv. Då kan man ju kräva lite mera av resultatet när man planerar bilden. Men för att “bara” vara skjuten med full automatik lite hastigt tycker jag bilden är bra.

Nej, det är den inte med avseende på hur den nu är exponerad eller editerad, jag menar att inte att bilden är dålig men överljus och titta man på alla övriga bilder här eller om jag tittar på mina egna mobilbilder och jämför så är det nått fel… och få riggar väl med extraljus etc när man fotar spontant med en mobilkamera? Himlen, solen etc kan bli överexponerad i svårt ljus men resten bruka se bra ut. Om jag kunde få en oredigerad originalbild på just dessa hundar så kan jag på någon sekund tala om vad som blivit fel, tror fortfarande på editering, kanske på mobilen där det är svårt ibland att se om man gjort rätt.
Och igen BILDEN ÄR BRA FÖRUTOM ATT DET VITA INTE SER RÄTT UT.

Det blir väl ofta så att ljusa partier har en tendens att fräta ut och bli överexponerade när kameran ska försöka att få till det så bra som möjligt över hela bilden. Gräset skulle ju varit lite grönare också, det är lite high key vibbar över bilden. :joy:

Du kan ladda ner bilden här i troligtvis originalformat.
Jag som inte har nån kunskap lekte med PS express färdiga inställningar för att få fram lite skugga och hårlinjer :stuck_out_tongue_winking_eye: