Snus

Ettan lös… Finns inget annat :heart:

Ledsen för sent svar. Sover med flit med snus ja, annars ingen sömn. Lika beroende när jag sover. :sweat_smile: Inget trevligt att somna med ”vanlig” snus nej, men denna Epok smakar mint så det är inte så jävligt om morgonen. :slight_smile:

Varför tror alla att jag gör snusen själv? :blush:
Jag kör på påse så dom kommer färdiga och redo att snusas.

Vad jag kan se så är där inga färdiga dosor utan bara ingredienser för att göra själv, vad missar jag? :slight_smile:

EDIT: Ah, nu förstod jag :slight_smile: De säljs inte i dosor utan i påse, men med färdiga prillor.

Det jobbiga är bara att man vet ju inte hur de smakar…bull o köpa 1000 prillor, eller 300 för den delen, för att sedan upptäcka att de smakar skit :slight_smile:

@MarcusThunborg Använder du Rebell eller har du smakat den? Om den smakar sjysst är jag sugen på att beställa 300 st (har de inga testpåsar?) för att pröva.

Jag tror jag testade rebell men föredrog original.
Jo dom säljer testpåsar med 10-20 snus för 19 spänn tror jag

Får se om jag lyckas beställa ett par sådana :slight_smile:

Ettan lös sedan drygt 30 år, har senaste tiden även kompletterat med General One när man t.ex. sitter i långa möten. Har påsarna inne ett par timmar, lössnuset i och för sig lika länge…
Köper oftast General på Snusbolaget. Köpte en Ettan lös på Sky city Arlanda igår, 65:- :scream:

1 gillning

Va kosta snus för 30
År sen :face_with_raised_eyebrow:

Kommer inte ihåg, men för 15 år sen kostade en dosa Ettan lös 18-20 spänn, sen höjde dom skatten och det blev ungefär en tia till.

:+1:t2: När Ja börja röka då kosta ”tio packen ” 11:50 …

1 gillning

Har nu testat både Rebell Special och den vanliga Special.

Alltså Rebell, vad var det för mög? Prillan var ju bara hälften så tjock som en vanlig, ska det vara så? Man fick ju direkt ta två och den smakade i stort sett ingenting. Billig sägs det men till vilken nytta då när man behöver flera samtidigt och att den inte smakar något? :slight_smile:

Den vanliga var helt ok men ingen större kostnadsbesparing jämfört med att köpa en vanlig stock hos tobakshandlaren där hemma.

Haha jag snusar dubbla med original eller vanlig ”lyxsnus” så jag tror jag tjänar på det.
Men ja rebell var nog mini-prillor

Du lär väl tjäna lika lite på det då som med dessa :slight_smile:

Köper jag en stock av de jag brukar köpa, Kapten, så betalar jag 190 kr. Alltså 19 kr per dosa. Köper jag 1000 st av Premium Original från Swedsnus så kostar det ca 17,7 per dosa. Alltså ingen påtaglig skillnad.

Du har kanske rätt men har du räknat hur många snus det är i en kapten?
Mitt märke innan var Smålands snus och tror inte det var mer än 17-19 snus i en dosa.
Jag snusa nästan 1,5/dygn.

1961-62 kosta en Ettan i en oval vaxad pappdosa 90 öre, minns det så väl då jag hade 1 kr i veckopeng, så det räckte till dosan och 2 kolor, men å andra sidan så räckte en dosa längre än den gör idag :slight_smile:

2 gillningar

Ok :relaxed:

Oops räkna galet där, jag snusade inte som 7-åring… började i sjunde klass, så alltså runt 1975 ska det vara.

1 gillning