Denon Home - Uppkopplade multi-room-högtalare med det lilla extra

Från sajten:
image

Med Denon Home-högtalarn kommer ett fullfjädrat bakåtkompatibelt Multi-room-system med mycket sympatiskt ljud.

Denon Home heter inte längre Denons multi-room-högtalare Heos men begreppet blir kvar som namnet på det app-ekosystem som kopplar ihop dem samt styr innehållet med. Denon Home 150, 250 samt 350 är de tre nya högtalarna som skall cementera det hela.

Men så nya är de egentligen inte, de säljs redan på sina håll men idag är det Sverige-premiär.

Denom Home 250

Denon Home 250 med 150 i mitten och längst bak 350.

Ljudet

På besök hos Hi-Fi-klubben på Sveavägen i Stockholm fick vi lyssna på dem i en kontrollerad miljö och det var en mycket trevlig upplevelse. Redan minstingen 150 med sina 2800 kronor har ett klart och uppfyllande ljud men lyckas också producera en ansenlig mängd bas. Därifrån går det bara uppåt med Denon Home 250 respektive Denon Home 350. Den stora biffen klarar att hålla igång en hel fest men mitt val landar nog på två stycken Denon Home 250 som stereopar. Därefter torde livet bara komplett, ett tag i alla fall.

Denon Home 350

Denon Home 350

Kompatibilitet med övriga Denon-produkter

Högtalarna har förutom möjligheten att kopplas ihop med varandra för multi-room även möjlighet att lira ihop med med en Denon och Marantz receivers om de har HEOS-stöd samt en Denon DSW-H subwoofer och eller en Denon DHT-S716H soundbar.

Vidare kan en enskild högtalare fungera som hub för att koppla in en extern spelare via USB eller 3,5 mm-ingång. De är AirPlay 2-kompatibla, kan kontrolleras via Google Assistant. En uppdatering till hösten gör att den inbyggda mikrofonen kan styra Google Assistant samt Alexa.

Priserna blir för Denon Home 150 2 800 kr, Home 250, 5 400 kr, och Home 350 7 500 kr och finns i detta nu hos HiFi-Klubben.

 

1 gillning

Vet du om de går att lägga till i en grupp med andra högtalare i Google Home, eller kör de enbart sitt ekosystem?

1 gillning

Just det här känns som en jätteviktig fråga när högtalare som dessa lanseras. Står i valet och kvalet om jag ska gå mot Sonos eller Cast-protokollet.

Detta var ej klart - min personliga gissning är dock nej. Vi får se när stora uppdateringen kommer.

Du har nog rätt, såg dock att de har ju 3.5mm ingång, så borde ju gå att koppla in sina CCA :smiley:

Nu händer det grejor :slightly_smiling_face:

1 gillning

Är det någon som har köpt Denon 250?

Jag har en!

Är du nöjd? Bättre ljud än Sonos 5? Knapparna på den. Kan man lägga in ex. SR P4 som snabbval?

Jag upplever dem som likvärdiga ljudmässigt. Jag ser inte hur du kan lägga en utvalda Radio-kanal som snabbval tyvärr.

Tack för svaret. Det var synd gällande snabbvalen. Då bli en sväng till hifi klubben och provlyssna. Har de uppdaterad appen ännu?

Inget Google Assistant-stöd ännu sist jag kollade.

Men jag skall köra igång den och exprementera lite och se om det faktiskt går att få in en speciell kanal via tex TuneIn eller så.

Blindtest! Inte helt vetenskapligt dock :joy:

Om jag fattade det rätt så ska den får Google Assistant-stöd under året

Jag kollade in videon innan. Känns som Denon är bättre på ljud än sonos. Men jag har säkert fel :sweat_smile::sweat_smile:

Det vsr faktiskt väldigt svårt att höra någon skillnad mellan dem. Men Denons app är verkligen helt fruktansvärd, går knappt att använda.

Så är det sagt :slight_smile:

En dum fråga. Hur ofta använder man sig av deras app? Kan man inte bara spela upp direkt från ex. Spotify?

Samma här, Sonos-appen använder jag för inställningar, kör Spotify Connect till allt och alla. Någon gång ibland går jag in och skapar en grupp men det är mycket sällan. Drömmen är ju att kunna gruppera högtalarna, oavsett om det är Sonos, Denon eller Google Home-högtalare direkt i Spotify.

Sonos+HomePod+Airplay=😍