Emirates Lounge

Jag lovade göra en review på Emirates lounge i Dubai…
Det finns kaffe… vad mer är viktigt?

20190912_115329

3 gillningar

Bubbel , för ja ser du har inte uniformen på dig !! Så vart e bubbel

Skulle jag ha uniformen på mig så skulle jag inte få vara här…
Det finns bubbel… återkommer med det någon annan dag, påväg till gate nu

1 gillning

Jaja :clinking_glasses::champagne::metal:t2:

My beloved Dubai :heart_eyes:

Är du i Dubai ofta?

Kapar tråden lite :slight_smile:

Nu när jag flög från Arlanda till Berlin så satt jag längst fram i planet och såg att en kille utanför planet höll i någon lång sladd, gjorde massa gester till piloten och tittade under planet ofta. Han ledde även planet ut när det backade etc. Vad exakt för roll har den personen och vad gör han? Är det att taxa ut planet?

Har varit där 5 gånger, älskar det ! Helt fantastiskt på alla sätt och vis :pray:
Känner dock jag måste till Abu Dhabi för där har jag fasiken inte varit ännu

Det är säkerhets koordinator vid förflyttning (pushback). Han/hon har inkopplat med en sladd för att prata med oss på flightdeck. Det är tex honom/henne vi sägertill när vi gör enginestartup etcetcetc.

Den personen som har det jobbet går nog vääääldigt mycket per dag :slight_smile:

1 gillning

AbuDhabi är lite mer oturistigt.
Men om du vill se något annat så hyr en bil och åk norr ut. Helt stört fin natur där uppe. Eller dra till Oman någon gång… Hotellen vid stränderna där är hur sköna som helst.

Jag och några vänner brukar (var 4år sedan) åka genom öknen till Oman. Tälta vid stranden etcetc… Magiskt!

1 gillning

Ah coolt, tack!!

Du som reser / billigt oxå …!! Räknar med att du är våran korre vid area 51 nästa vecka !! :cowboy_hat_face:

2 gillningar

hahaaa… Sjukt jag satt just nu och läste om det…alltså, jag vet fan inte :).
Jag är ju gamal militär så vet ju redan vad som finns där. (nä)

1 gillning

Haha - hoppas på stormning … hur långa kommer dyka upp … 1000 10000 … jävla kul grej iaf , ja kommer garanterat följa de

1 gillning

Hoppas dom lyckas. Så vi får se dom där aliens någon gång!

1 gillning

Eller hur , fram me dom baa !!

1 gillning

bökigt bara de annonserar datumet. Då hinner ju militären flytta alla aliensar.

1 gillning

Aah tusen tack för tipsen !
Har faktiskt varit uppe vid Ras al Khaima en gång också och lallat runt lite, dock har vi faktiskt aldrig hyrt en bil förutom Aventador i 24h en gång. Men ska ta till mig det där, åka ut lite och utforska!
Kanske man kan ta nån dag i Dubai, nån dag i Abu Dhabi också, ser så nice ut, behöver inte För mkt turism, gillar det inhemska.
Oman har jag alltid velat åka till också, verkar otroligt nice! Min kusin spelade fotboll där nere ett tag.
Dock har jag varit ute i öknen osv i Qatar faktiskt, en annan kusin bodde där o hade kille, så vi va o grillade osv, Hur nice som helst!
Är du stationerad i Dubai eller ?

yepp. kallat dubai hem i väldigt många år nu faktiskt