Endast 10 % har tackat ja till ett års gratis Apple TV+

Från sajten:
https://wp.teknikveckan.com/endast-10-har-tackat-ja-till-ett-ars-gratis-apple-tv/


image

Oavsett om det beror på dålig marknadsföring eller för lite innehåll verkar det skrala sanningen vara att få ser ett värde i Apple TV+.

Det är en analytiker på Bernstein Research som försökt räkna ut penetrationsgraden av det gratiserbjudande på Apple TV+ som alla som köper en ny Apple-enhet får. Svaret är att endast 10 procent beräknas tackat ja vilket indikerar mindre än 10 miljoner.

Hur många som inte haft möjlighet att få 12 månader kostnadsfritt Apple TV+-tittande utan i stället betalar för sig framgår inte.

Förklaringen man ser är dålig marknadsföring och/eller skralt innehåll.

En förklaring jag själv ser är att det är en smula förvirrande för gemene man att förstå vad som egentligen är Apple TV+-innehåll då det blandas ihop med allt annat innehåll i Apple TV-appen och därmed nästan göms undan.

Apple TV-appen i sig visar innehåll från andra streamingtjänster, filmer och tv-serier som går att hyra respektive köpa från Apple samt Apple TV+-serierna och detta om vartannat.

Själv har jag tagit mig igenom nästan hela See men i övrigt använder jag det skralt, hur är det med resten av er? Tittar ni på Apple TV+-serier?

Har sett The morning show. Både jag och sambon tyckte att det var en riktigt bra serie.

1 gillning

Jag har sett första avsnitten på 3-4 serier. Men inte fastnat i något och nu är det ett bra tag sen jag använde tjänsten.

Har aktiverat erbjudandet men inte ens tittat en sekund. Tycker appen är rörig och precis som du säger blandas allt innehåll med andra tjänster. Det funkar inget bra med att välja profiler i ATV’n då man ändå måste in i övriga tjänster för att välja profil, vilket blir ett onödigt merjobb. Hade Apple styrt hårdare med att tjänsternas profiler skulle kopplas ihop med profilerna på ATV’n och automatiskt väljas in om man byter profil på ATV’n så kanske det hade funkat bättre.
Som det är nu så är AppleTV+ en rörig soppa av det alla i familjen kollar på, så väldigt svårt att få en överblick av det man är intresserad av och få bra förslag på nytt att titta på.

1 gillning

Har tittat på 2 hela serier (See och For all mankind) men tycker inte riktigt dom har fått till det. Det finns extrem potential i båda serierna men lite här och var i båda serierna så får ja lite plastig känsla. Båda serierna ska ha stor eloge för att de lyckats med cgi. När jag var mitt i säsongerna och skulle fortsätta se nästa avsnitt så var det svårt att ens hitta “fortsätt här” då de skymdes av massa annat lull-lull. Stor besvikelse att de inte gick att hoppa över intro och att de buggade flera gånger när jag skulle växla mellan devices mitt i ett avsnitt. Apple har väldigt mycket kvar att jobba på gällande den här tjänsten och hade jag fått betala för den så hade jag varit besviken. Men antar att de är därför de ger ut 1 år gratis då de själva kanske känner att den inte riktigt är “klar” än.

1 gillning

Nu har jag inte fått något sådant erbjudande med dom produkter jag köpt, men om jag fått det så är väldigt liten chans att jag skulle aktivera det. Jag har fullt upp med annat än att sitta och titta på filmer på kvällar och helger.

Du är helt enkelt lite lite finare än oss andra :star_struck:

Håller med, hoppa över intro är en mänsklig rättighet.

The Servant och Morning show har jag uppskattat, resten har inte lyckats få mig att fortsätta titta.
Filmen The Banker lär jag se när den dyker upp.

Aktiverade detta när jag köpte min nya Apple TV. Jag gillade For all mankind väldigt mycket. Känslan, skådespeleriet och hela tanken om månlandningen hade hänt på ett annat sätt.
Dock håller jag med övriga att det är väldigt rörigt och inget som är självklart vad som är vad. Får hoppas att Ruslan Meshenberg kan hjälpa till att ordna upp detta i framtiden.

Har aktiverat året jag fick tillsammans med en iPhone 11 Pro.

Har sett hela See och kollar på The Morning Show. Gillar båda serierna, tror jag kan gilla fler, samt att tekniken är bra. Bra bild, bra ljud osv. Dock är det inte den tjänsten av alla streamingtjänster man har, som man startar först. Snarare tvärtom.

Aktiverade omgående, sätt allt typ… Älskar det! Men lite besviken på antalet titlar… Trodde de skulle komma fler en vad som kommit…

Dem borde ju köpa in rättigheter från andra så dem kan få lite mer innehåll nu i början för att locka folk och hålla folk kvar

1 gillning

Aktiverat och sett ett avsnitt av både For All Mankind och The Morning Show men inget som fastnade. Håller med om att det är en rörig upplevelse och man vet knappt vilket som är vad i appen på Apple-Tvn. Ser fram emot Disneys tjänst och kommer nog inte att betala för Apple’s streamingtjänst när det väl blir dags att betala.

Nope, ingen serie där som fastnat, riktigt dåligt faktiskt!.

Jag är normalt sätt en early adopter. Och har inte aktiverat +. Varför? Inget innehåll som känns “nödvändigt”. Dessutom är TV appen så rörig att man snarare vänder sig bort än attraheras.

@Esse Språkpolisen var inte vaken här så ursäkta att jag är sen på bollen:

Då man använder symbolen % skall det finnas ett blanksteg mellan talet och symbolen.

2 gillningar

Ser ju fruktansvärt fult ut!

3 gillningar

Haha ja det ser faktiskt hemskt ut!

Jag väntar ochså med spänning på Disney plus :slightly_smiling_face:

1 gillning